Džeza vēsturē ir daudzi leģendāri mākslinieki, kas ar savu spēles prasmi personificējuši dažādus mūzikas instrumentus. Piemēram - Benija Gudmena vārds kļuvis par sinonīmu klarnetei. Nepārspēts Hamonda ērģeļu spēles karalis bija Džimijs Smits. Par izcilāko un populārāko baritona saksofona spēles meistaru joprojām tiek uzskatīts amerikāņu mūziķis Džerijs Maligens.

      16 gadu vecumā Džerijs Maligens Filadelfijas Katoļu zēnu vidusskolā organizēja kārtīgu bigbendu, kuram nu jau pats raksta instrumentācijas. Un tad jau pirmais nopietnais darbs – Džerija aranžēšanas māka ir iepatikusies Džonijam Voringtonam, kurš vada radio orķestri – viņš par notīm ir gatavs maksāt kārtīgu naudu.

      Mūzika ir lipīga inde – vidusskolas pēdējai klasei tiek teiktas ardievas, daudz interesantāk taču ir ceļot kopā ar Tomija Takera orķestri. Tik vien tā darba, kā nedēļā uzlikt uz papīra divu – trīs melodiju aranžējumus un simt dolāru rokā – kādas tur vairs mācības skolā.

      1946. gadā Džerijs Maligens jau ir Ņujorkā un strādā par štata aranžētāju slavenajā bundzinieka Džina Krupas bigbendā. Pašam uzspēlēt iznāk reti – tikai reizēm viņš ņem rokās alta saksofonu. Situācija nemainās arī nākošajā darba vietā – Kloda Tornhila orķestrī.

      1948. gadā Džeriju Maligenu spēlēt saksofonu – pie tam – tagad jau baritonu – uzaicina Mailss Deiviss. Piedaloties Maligenam top hrestomātiskais albūms „Birth Of The Cool”. Tomēr joprojām nozīmīgāks par īsajām solo partijām ir Maligena ieguldījums kā komponistam un aranžētājam. Šis Mailsa Deivisa ansambļa sastāvs iegājis džeza vēsturē kā viens no revolucionārākajiem un ietekmīgākajiem.