Ziemassvētki vairs nav aiz kalniem. Īstais laiks, lai paklausītos, ko tik visu no populārām melodijām var izveidot īsteni džeza mākslinieki. Kristīgajā pasaulē ērģeles noteikti ieņem īpašu vietu. Iespējams, ka tieši tāpēc Ziemassvētku mūzikas atskaņošanai šis ir viens no piemērotākajiem instrumentiem. Tikai džeza mūziķi visbiežāk izmanto elektromehāniskās Hamonda ērģeles.

Šīsdienas raidījumā tiksimies ar diviem šī sarežģītā instrumenta spēles meistariem – Džimiju Smitu un Donu Patersonu.

      1964. gadā, kad iznāca Džimija Smita Ziemassvētku albūms, mūzikas žurnāls „Downbeat” ikgadējā aptaujā ieviesa kategoriju „Labākais džeza ērģelnieks”. Jau pirmajā reizē par uzvarētāju kļuva Džimijs Smits. Tā tas turpinājās ilgi – uzvarētāji mainījās visās citās nominācijās, tikai rindiņu ērģelnieku kategorijā burtliči tālredzīgi saglabāja no iepriekšējā salikuma. Tā tas turpinājās līdz 2001. gadam.

Džimijs Smits ir tieši atbildīgs par Dona Patersona instrumenta izvēli, ar kuru viņš iekaroja popularitāti. Patersons kopš agras bērnības spēlēja tikai klavieres, un viņa elks bija Erols Garners. Kad 1956. gadā Džimijs Smits nāca klajā ar apvērsumu džeza ērģeļu spēlē, arī Patersons, izdzirdējis Džimiju spēlējam, vairs negribēja ne dzirdēt par klavierēm un atlikušo mūža daļu muzicēja tikai pie Hamonda ērģelēm.