Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


EDSO Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas (PISA) 2015. gada rezultāti liecina, ka Latvijā 15 gadus vecu jauniešu vidū meitenes joprojām ir ievērojami pārākas par zēniem gan lasīšanā, gan dabaszinātnēs. Kāpēc? Savukārt Izglītības un zinātnes ministrijas dati par 2015. / 2016. mācību gadu liecina, ka Latvijā 65 % sieviešu un 35 % vīriešu apgūst augstāko izglītību. Atbildi meklējam Ģimenes studijā kopā ar izglītības politikas analītiķi Mariju Golubevu un bijušo "Iespējamās misijas" skolotāju, jaunuzņēmuma „Edurio” līdzdibinātāju Jāni Strodu.

Ierakstā uzklausām Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāni profesori Malgožatu Raščevsku. Viņa uzsver, ka pētījums liecina, ka neatšķiras zēnu un meiteņu intelektuālās spējas.

Savu vīziju par kopienas skolu tieši puišiem intervijā atklāj priesteris Andrejs Mediņš.

"Meitenes joprojām „programmē” rūpēties par citiem un izpatikt citiem. Skolā tas nozīmē klausīties, ko saka skolotājs, censties pildīt mājas darbus un diezgan ilgi uzvesties labi. Savukārt no zēniem to mazāk prasa mājās un pētījumi norāda, ka tas varētu būt viens no iemesliem, kāpēc zēniem nav tik interesanti darīt to, kas tiek prasīts skolā no visiem - pildīt uzdevumus laicīgi, uzvesties mierīgi un klusi, darīt lietas, ko skola tradicionāli joprojām prasa. Skolas diezgan konservatīvais ietvars, kā notiek mācības, ietekmē to, cik interesanti tas ir zēniem. Viņiem tas ir mazāk interesanti," uzskata Marija Golubeva.