Runājot par laiku, kas pavadīts pie ekrāna, ir jāvērtē gan stundu daudzums, gan saturs. Vecākiem vispirms jāskatās uz sevi un saviem ieradumiem, kāda ir pašu ikdiena, cik daudz laika pavada pie tehnoloģijām, cik tās izmanto saturīgi, jēgpilni un darbam, cik laika pie ekrāna velta izklaidei.Ja vecāki ilgāk pavada laiku pie dažādiem ekrāniem, arī bērni dara to pašu.

Vairākas ģimenes vismaz vienu nedēļu mērīja savu un bērnu ekrānā pavadīto laiku, novērtējot, kāds ir vidējais laika patēriņš darba dienās un brīvdienās, kuras lietotnes tiek izmantotas visvairāk un cik daudz no šī laika ir pavadīts lietderīgi. Kādi secinājumi pēc šī eksperimenta un kad virtuālās pasaules bērnam ir par daudz, analizējam Ģimenes studijā. Kad var runāt par bērna atkarību no ekrāniem un kā to novērst, vērtē Latvijas Drošāka interneta centra vadītāja Maija Katkovska, psiholoģe Inga Dreimane un "Amigo" iniciatīvas "Laimīgām ģimenēm" pārstāve Kristīne Hermane.