Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Modernās tehnoloģijas ir tās, kas ietekmē un maina izglītības sistēmu visās valstīs. Kāda būs nākotnes skola un nākotnes skolotājs? Kā digitālā izglītība ietekmēs skolu sistēmu - vai līdz ar pārmaiņām izglītības sistēmā svarīgākās kļūs tehnoloģijas un pazudīs skolotāja - līdera loma, vai arī viss būs harmonijā un līdzsvarā un tehnoloģijas mācību procesā integrēsim prasmīgi un pārdomāti? Atceroties bijušā izglītības un zinātnes ministra Roberta Ķīļa ierosmi katru skolēnu nodrošināt ar  iespēju strādāt ar savu planšetdatoru, Ģimenes studija pētīs, kā mūsdienu tehnoloģijas ienāk skolās, cik varoši un griboši tās izmantot mācību darbā ir skolotāji un paši skolēni. Raidījumā diskutē sociālantropologs, Rīgas Ekonomikas augstskolas asociētais profesors Roberts Ķīlis, Latvijas Informātikas skolotāju asociācijas vadītājs Oskars Lūsis, Talsu 2. vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā, informātikas skolotaja Liene Katlapa, Dobeles Valsts ģimnāzijas skolotāja Tatjana Savicka un Gatis Narvaišs, izglītības tehnoloģiju eksperts, Edurio produktu direktors.

Datori un jaunākās tehnoloģijas piesaista bērnu uzmanību, tāpēc izglītības procesā to var izmantot, lai skolēni apgūtu nepieciešamo mācību vielu. Arī planšetdatori, kuros var izmantot dažādas programmas - lietotnes, tuvākajā nākotnē var kļūt par pirmklasnieku ikdienas sastāvdaļu, raidījumā telefonintervijā atzina Valsts izglītības un satura centra vecākais referents Viesturs Vēzis.

Savukārt par spēļu tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā, lai panāktu, ka bērni apgūst tēmas, piemēram, magnētiskā lauka teoriju fizikā, ir atbalstāma, atzīst Gatis Narvaišs.