Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Kādas ir jauniešu attiecības ar kultūru tās visplašākajā nozīmē - vai skolas laikā katram ir iespēja baudīt mākslu īstā teātrī vai koncertzālē, vērot darbībā dizaineri, arhitektu vai tautas mākslas meistaru, iepazīt kino vai multimediju uzveduma tapšanas procesu neatkarīgi no viņu dzīves vietas un ģimenes rocības. Šos jautājumus uzdod iniciatīvas „Latvijas skolas soma” virzītāji un atbildes meklējam arī Ģimenes studijā. Diskusijā piedalās izglītības eksperte, Latvijas valsts simtgades biroja Izglītības un jauniešu projekta vadītāja Aija Tūna, Brocēnu vidusskolas vēstures skolotāja un Brocēnu novada izglītības un metodiskā darba vadītāja Laura Miķelsone un projekta par apbūvētās vides veidošanos “Skolēns, pētnieks, pilsētnieks” viena no metodiķēm, praktizējoša arhitekte Nora Saulespurēna.

Lai kultūras iestādēs notiekošo padarītu pieejamāku vairāk nekā 200 tūkstošiem Latvijas skolas vecuma bērnu un jauniešu, ir radīta programma “Latvijas skolas soma” un tās ietvaros ir apkopota informācija par visām kultūras norisēm bērniem un jauniešiem 2016. gadā. Programmas ietvaros ir arī noslēdzies pilotprojekts, kura laikā astoņas skolas ir iepazinušas iespēju kultūras dzīves notikumus padarīt katram skolēnam pieejamākus un saprotamākus. Sākot no 2018. / 19. mācību gada ir iecerēts rast līdzekļus valsts budžetā, lai, skolas laikā katram skolēnam būt iespēja baudīt izrādi īstā teātrī, vērot darbībā dizaineri, arhitektu vai tautas mākslas meistaru, iepazīt kino vai multimediju uzveduma tapšanas procesu.

Laura Miķelsone atzīst, ka šis ir vērtīgs projekts. Piedalīšanās pilotprojektā parādījusi daudzas iespējas, kā saprātīgi rīkoties ar naudu tieši kultūras vajadzībām. Brocēnu novadā, redzot, cik veiksmīgi darbojies projekts “Latvijas skolas soma”, jau ir paredzēta nauda budžetā nākamajā gadā skolēnu kultūras pasākumiem, līdzekļus tam atvēlēs arī skola. Miķlesone arī uzskata, ka piešķirot naudu, pašvaldībai tomēr rūpīgi jāseko, lai naudu tērētu mācību ekskursijai, lai arī objekti, ko apmeklē ir saistīti ar mācību vielu. Lai bērni saskata jēgu tam, kāpēc brauc uz kādu konkrētu vietu.