"Bērni citādo uztver viegli, vienkārši un nepastarpināti, ja nav pa vidu pieaugušais, kas ar savu samulsumu var radīt bērnā aizdomīgumu vai sajūtu, ka kaut kas nav līdz galam saprotams," vērtē Kristīne Apse.

Tāpat viņa norāda, ka jautājums par bērnu ar īpašām vajadzībām pirmsskolas iestādē arī nav vienkāršs: nebūs tā, ka visās iestādēs teiks nāciet, mēs esam atvērti, mēs jūs paņemsim. Pedagogiem trūkst izglītības šajā jomā un arī pedagogi ir aizspriedumu pilni sabiedrības locekļi. Tāpat svarīgi ir vecāku uzskati un attieksme.

Tā nu esam iekārtoti, ka, satiekoties ar citādo, mulstam un sākam neviļus žēlot. Tomēr citādo bērnu vecāki atzīst, ka viņiem ir ļoti vajadzīga sapratne, cieņa un pieņemšana. Par to, kādi jautājumi rodas, sastopot cilvēkus ar īpašām vajadzībām, kā runāt ar bērniem par šo tematu, saruna Ģimenes studijā. Pieredzē dalās mammas Anete Bendika, viņa arī bloga “Es un mēs” autore un Vineta Grigāne-Drande, abu ģimenēs aug citādi bērni - bērni ar īpašām vajadzībām, un privātās pirmsskolas izglītības iestādes „Skola mazajiem Poga” vadītāja Kristīne Apse.