Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Pirmsskolas izglītības mērķis ir zinātkāri un dzīvespriecīgi bērni, kas dzīvo veselīgi un aktīvi, mācās, darbojoties ieinteresēti, ar aizrautību un prieku, līdzdarbojas, radoši izpaužas, gūst pirmo pieredzi par sevi, citiem, apkārtējo pasauli un to savstarpējo mijiedarbību, tā uzsvērts projektā “Skolā 2030”. Kā iecerētās pārmaiņas izglītības sistēmā skars bērnudārzus, vai būtiski mainīsies tas, ka bērni pirmsskolas izglītības iestādēs dzīvojas un mācās, Ģimenes studijā diskutē projekta “Skola 2030” Pirmsskolas mācību satura izstrādes vecākā eksperte Agrita Miesniece, Līvānu novada pirmsskolas izglītības iestādes "Rūķīši" vadītāja Aija Grugule un Stopiņu novada domes pirmsskolas izglītības iestāde "Pienenīte" vadītāja Lelde Sturme. Abas vadītājas pārstāv bērnudārzus, kas mēģina strādāt citādi, iesaistījušies kompetenču izglītības pilotprojektā.

Aija Grugule norāda, ka jau vairākus gadus strādā, meklējot jaunas metodes, lai ieraudzītu mazajā cilvēciņā unikālo. Viņa vērtē, ka ar pirmsskolas skolotāja izglītības diplomu ir par maz, skolotājam ir bērns jājūt un jājūt arī vecāki. Tāpēc viņa un viņas kolēģi Līvānos apgūst dažādu pieredzi pie tuvākiem un tālākiem kaimiņiem, ko varētu izmēģināt savā bērnudārzā.

Lelde Sturme atklāj, ka pilotprojektā viņas vadītā mācību iestāde iesaistījusies, lai saprastu, “cik tuvu vai tālu esam savā pedagoģiskajā skatījumā esam kompetenču projekta idejām”. 

Stopiņos skolotājas savstarpēji analizē nodarbības. Vienmēr akcents nodarbībās ir uz bērna prasmēm, vēlmēm un vajadzībām. Lelde Sturme arī uzskata, ka bērniem vairāk jāļauj pašiem darboties, jādod iespēja bērniem pētnieciski darboties. Bieži pedagogi jau dod gatavas atbildes bērniem uz dažādiem jautājumiem.

Eksperti sapratuši, ka svarīgākas par bērna konkrētām zināšanām ir prasmes, kas nepieciešamas ikdienas dzīvē – prasmes domāt, izvērtēt situāciju, pieņemt lēmumu un atbilstoši rīkoties. "Ļoti svarīga ir sadarbības prasme, kas arī ir jāmāca. Tāpat svarīga prasme ir saprast, ko es daru, kā daru, vai virzos uz priekšu, kas ir manas stiprās un vājās puses. Mani plāni un mērķi, arī mazam bērnam tas ir svarīgi," bilst Agrita Miesniece.

 

Jaunā mācību satura projekts “Skola 2030” ir nodots sabiedrības vērtēšanai. Kā jaunā mācīšanās pieeja ietekmēs skolēna zināšanas un prasmes nākotnē, sarunā iesaistās arī Ģimenes studija raidījumu ciklā no 23. - 27.oktobrim.