Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Vērtēšanas sistēma šobrīd ir ļoti tradicionāla, ja to izprot un pārvalda, ar to var strādāt, uzskata Žanete Tauriņa.

Vērtējumam jābūt objektīvam, taču tas ne vienmēr tāds ir. Nevajadzētu vērtēt radošos priekšmetus. Zināšanas mūzika var vērtēt, bet nedrīkst vērtēt radošo, atzīst Silvija Titova-Meija.

Sabīnes Vilciņas vērojumi liecina, ka sākumskolas klasēs bērniem ir motivācija, prieks mācīties, viņš labprāt iesaistās izziņas procesā un nekautrējas uzdot jautājumus, bet ar katru nākamo klasi iekšējā motivācija zināt un mācīties arvien sarūk, pieaug ārējā motivācija, ka vajag dabūt labu atzīmi, ka jāizdara, jo tādas ir prasības un skolai to vajag.

Ģimenes studijā saruna par vērtēšanas sistēmu skolās: kāpēc nevērtē vai daļēji ar atzīmi vērtē skolēnu sasniegumus sākumskolā, cik mudinošs vai varbūt traucējošs pamatskolas un vidusskolas posmā ir vērtējums, kā veicies mūzikā, mākslā vai sportā. Raidījumā diskutē Rīgas Jāņa Poruka vidusskolas direktore, latviešu valoda un literatūras, komerczinību skolotāja Žanete Tauriņa, izglītības psiholoģe Sabīne Vilciņa un vecāku pārstāve Silvija Titova-Meija.

Pa tālruni viedokli izsaka Valsts izglītības un satura centra vadītājs Guntars Catlaks. Viņš atzīst, ka vērtēšanas sistēma tāpat kā mācību saturs ir uzlabojama.

Vecāku viedokļi par vērtēšanas sistēmas un atzīmju nepieciešamību ir ļoti dažādi.