Jaunais pedagogu atalgojuma modelis neapmierina daudzus. Mācību gads tuvojas beigām, bet solīto izmaiņu algas aprēķina formulā aizvien nav. Kā bērnu skaits skolās ietekmē pedagogu atalgojumu un valsts izglītības politiku?

Kopš 2009.gada skolotāju protestiem pie Ministru kabineta bija pagājuši septiņi gadi, kad pagājušajā vasarā valdība atbalstīja jaunu pedagogu atalgojuma modeli. Tā mērķis: celt izglītības kvalitāti un reizē vairot skolotāju labklājību. Kopš pirmajām arodbiedrības sarunām ar ministriju par to, kādam vajadzētu izskatīties jaunajam algas aprēķinam, bija pagājuši nepilni pieci gadi, un arī amatā cits citu paspējuši nomainīt pieci atbildīgie ministri. Jaunais modelis bija zināms kompromiss, lai ideja neizgāztos pavisam, taču zemūdens akmeņus pašvaldības un pedagogi manīja jau vasarā. Palielinājās alga un palielinājās slodze. Vēl palielinājās prasība pēc iespējami lielāka bērnu skaita klasēs situācijā, kad bērnu skaits vienkārši samazinās. Kā šis skaitlis ietekmē pedagogu atalgojumu un valsts izglītības politiku, skaidrojam raidījumā Īstenības izteiksme.