Kā atšķirt patiesu ziņu no melīgas? Pēc sajūtām, arī tāda kādas skolnieces atbilde raksturo to, ka skolās mērķtiecīgi nerunā par medijpratību. Tomēr mūsdienās jau no agra vecuma īpaši aktuāla ir prasme analizēt informācijas avotus, vēstījumus. Šobrīd topošajā jaunajā mācību saturā medijpratībai atvēlēta salīdzinoši neliela loma, kas gan jau ir vairāk nekā līdz šim. Latvijas Radio tiekas ar vidusskolēniem no trim Latvijas skolām un skaidro atsevišķu jauniešu ieradumus un skolas lomu medijpratības attīstībā. Kā arī, vai skolotāji ir gatavi sarunāties ar bērniem un jauniešiem par medijpratību?

Kāds ir bērnu un jauniešu medijpratības līmenis, to rādīs Kultūras ministrijas pētījums, kuru prezentēs 6. februārī. Taču tā rezultāti liecina par vajadzību gan medijiem, gan izglītības sistēmai domāt par izmaiņām.

Savukārt šajā raidījumā Īstenības izteiksme sarunas ar atsevišķiem triju Latvijas skolu jauniešiem par viņu pieredzi un iemaņām. Annija Petrova devās uz Cēsīm un  bija Rīgas skolā, kā arī kolēģe no Latgales Lāsma Zute iztaujāja jauniešus Rēzeknē. Skolas: Rēzeknes 3. vidusskola, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzija un Ziemeļvalstu ģimnāzija Rīgā.