Našķi atrodas pašā uztura piramīdas spicītē. Tās var būt kūkas, konfektes, kāds saldumiņš. Tas noteikti nav nekas tāds, ko ēd brokastīs, pusdienās un vakariņas septiņas dienas nedēļā.

Ko darīt, ja ir vēlme pēc kaut kā salda, bet negribas arī aizmirst par veselīgu ēšanu? Raidījumā Kā labāk dzīvot uzklausām padomus, kā pagatavot veselīgus našķus pašiem. Par veselīgu našķu gatavošanu sarunājas veselīga dzīves veida piekritēja, SIA “Sēklu muss” radītāja un saimniece Agnese Nazareca un uztura speciāliste Liene Sondore.

Veselīgais našķis – tie ir pašu cepti cepumi vai kūka, arī labs saldējums vai paštaisīts saldējums, rūgtā šokolāde, rieksti, sukādes. Bet arī veselīgās lietas reizēm var “paņemt lamatās” un tad var izrādīties, ka kleita pēc svētkiem neder.

Veselīgie pašu gatavotie našķi daudz ātrāk dod sāta sajūtu.

Raidījuma laikā studijā top rupjmaizes saldais ēdiens.

Izspiež sulu no trim apelsīniem un citrona. To kopā ar kanēļa standziņu pakarsē, tad pārlej glāzei rudzu rīvmaizes, kam pievienotas Ziemassvētku (piparkūku) garšvielas. Ļauj savilkties.

Trauciņā liek šo sagatavoto rupjmaizi, pa virsu apelsīnu ievārījumu un bezpiedevu jogurtu. Ja vēlas, jogurtu var aizstāt ar putukrējumu vai rikotas sieru, sakultu ar kanēli.

Kārtojumu pārkaisa ar rīvētu šokolādi un rotā ar apelsīna šķēlīti.

 

Liene Sondore piedāvā vienkārša un veselīga našķa recepti – trifeli, kuras pamatmasu veido vārītas pupiņas.

Vārītas pupiņas samaļ gaļasmašīnā vai labā blenderī. Pieliek klāt žāvētus augļus, karoti medus vai sviesta, var likt arī mandeļu miltus vai samaltus riekstus. Viļā šo masu un taisa mazas bumbiņas. Tās apviļā kokosrieksta skaidiņās, kakao vai šokolādē. Kas nu katram patīk! Patur nedaudz ledusskapī un pasniedz. Šis našķis būs arī labs olbaltumvielu avots un dod fantastisku sāta sajūtu.

Variants. Var taisīt ar pelēkiem zirņiem pupiņu vietā, pievienot kaņepju sviestu un grauzdētas kaņepju sēklas, un var arī speķīti pielikt Ziemassvētkos. Sagatavotās bumbiņas vēl apviļā kaņepju vai sezama sēkliņās.