Tuvojoties valsts svētkiem, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF) sadarbībā ar Zemkopības ministriju, kā arī populārākajiem pārtikas veikalu tīkliem "Rimi", "Maxima" un "Top" organizē reklāmas kampaņu, lai veicinātu kvalitatīvu vietējo pārtikas produktu patēriņu ikdienas uzturā. Šogad kampaņas moto ir "Neēd otru latvieti, ēd Latvijā ražotus augstas kvalitātes produktus!", kam pamatā ir visiem zināmā paruna, ka latvietis latvietim ir gardākais kumoss. Kampaņa ar veselīgu pašironiju apspēlē šo parunu un aicina iedzīvotājus "neēst", "negrauzt" un "neskaust" citam citu, un labāk negatīvo enerģiju vērst pozitīvā virzienā – patērējot kvalitatīvus vietējos pārtikas produktus, kas marķēti ar Zaļo un Bordo karotīti. Kampaņa norisināsies līdz 16. novembrim.

Mēs varam lepoties ar tiem pārtikas produktiem, kuri ražoti Latvijā un radīti, izmantojot vietējās izejvielas. Par to, ko piedāvā Latvijas pārtikas ražotāji, kā izvēlēties un atrast sev tīkamākos produktus, tādējādi atbalstot vietējos ražotājus, raidījumā Kā labāk dzīvot stāsta Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas valdes locekle Ligita Turnere, Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas vadītājs Noris Krūzītis, tiešās pirkšanas pulciņu pamatlicēja Zane Ruģēna un Pārtikas un veterinārā dienesta Augu izcelsmes produktu, dzērienu un bioloģiskās lauksaimniecības uzraudzības daļas vadītājs Māris Eiklons.

Sarunas laikā Māris Eklons atklāj, ka katru zaļās vai bordo karotītes produktu ražotāju pārbauda vismaz reizi gadā. Tas ir vairāk audits, tā nav parasta pārbaude. Pārbauda atbilstību „karotītes shēmas” kritērijiem. Lai produkts iegūtu Zaļo karotīti, tam jābūt ražotam no izejvielām, kas audzētas vismaz ar integrātās lauksaimniecības metodēm.