"Etiķetes likumi jeb uzvedības noteikumi palīdz izvairīties no sadursmēm starp cilvēkiem, institūcijām un arī valstīm. Jo biežāk nesaprotamies cits ar citu, jo dārgāk mums izmaksā mūsu kļūdas," raidījumā Kā labāk dzīvot norāda Kristīna Sprūdža.

„Etiķete aptver ikvienu dzīves jomu. Ja cilvēkiem, sevišķi jauniešiem, ir pretestība pret to, var nesaukt par etiķeti, bet teikt, ka tā ir pieklājīgi, tā ir pieņemts rīkoties,” uzskata. Linda Kalniņa.

Iespēja radīt labu pirmo iespaidu reizēm var būt tikai vienu reizi, tāpēc ir svarīgi apzināties, kā to izdarīt un kā šo iespaidu uzturēt. Par lietišķo etiķeti un tās veidiem, kā arī iespējām to izmantot gan profesionālajā dzīvē, gan savstarpējās attiecībās raidījumā Kā labāk dzīvot sarunājas lietišķās etiķetes, komunikācijas un protokola eksperte Kristīna Sprūdža un lietišķās etiķetes protokola eksperte Linda Kalniņa.

Cilvēks, kurš pārzina etiķeti jūtas drošāk un pārliecinošāk, ir soli priekšā pārējiem.

Raidījuma viešņas atgādina, ka mūsdienas svarīgs arī tēls, ko veidojam virtuālajā vidē. Lai cik skaistu tēlu mēģinām uzburt reālā vidē, jāatceras, ka mūsdienās arī virtuālā vide veido mūsu tēlu. Reizēm sociālos tīklos par cilvēku var atrast informāciju, kas neveicina vēlmi ar viņu sadarboties.

Ekspertes norāda, ka cilvēka vizītkarte ir sava veida zīmols un tai jābūt tādai, kas reprezentē to, ko cilvēks pārstāv un tur jābūt visa veida kontaktinformācijai. Tāpat viņas min, ka vizītkartes nevajag izraibināt un nebūtu vēlams informāciju drukāt uz abām pusēm. Vēlams izgatavot divas vizītkartes – vietējiem latviešu valodā un ārvalstu partneriem vajadzīgajā svešvalodā.

Runājot par e-pastu, raidījuma viešņas atgādina, ka der  padomāt, kādu veidojam sava privātā e-pasta nosaukumu. Savukārt par parakstu e-pastā Kristīna Sprūdža min, ka ar „AC” rakstīšanu „ar cieņu” vietā e-pasta parakstā laiku īpaši neietaupīs un pareizrakstības likumus neviens nav atcēlis, arī e-pastā jāraksta saīsinājumi, ko visi saprot.