Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


“Komandas un personāla izvēle kļuvusi sarežģītāka, jo jāspēj izvērtēt ne tikai vienkāršas atbildes uz jautājumiem, bet kāda veida personību gribi piesaistīt,” atzīst Ansis Egle raidījumā Kā labāk dzīvot.

"Mūsdienās ir jārunā par atklāto komunikāciju, abpusēju atklāto komunikāciju gan no uzņēmēja, gan darba ņēmēja puses, cik veiksmīgi viņš sevi parāda gan reālajā vidē, gan interneta vidē – sociālos tīklos," analizē Inga Daliba.

Veidojot jaunu uzņēmumu, viena no svarīgākajām lietām, ko nākas risināt uzņēmējam, ir darbinieku piesaiste. Viens variants - pārvilināt tos no cita uzņēmuma. Bet, lai cilvēks būtu gatavs mainīt savu darba vietu, būs jāpieliek krietni lielas pūles. Darba devēja pievilcības zīmola veidošana - par to vairāk raidījumā Kā labāk dzīvot. Kā veidot sava uzņēmuma tēlu, lai darbinieks piekristu mainīt vidi un lielā uzņēmuma stabilitāti un dotos strādāt pie maza uzņēmēja. Diskutē un pieredzē dalās personāla atlases un konsultāciju uzņēmuma "Darba Guru" vadītāja Inga Daliba, zīmolu komunikācijas aģentūra “Ozols ir” partneris Ansis Egle un  tulkotāja, uzņēmuma "tulkot.lv" partnere Aiga Veckalne.

Ar lielāku algu var runāt par īstermiņa risinājumu, ar vērtībām – par lojalitāti, ko nevar nopirkt par naudu.

Ansis Egle netic darbinieku pārpirkšanai, jo mīlestību tāpat kā lojalitāti nevar nopirkt. Ar lielāku algu var iegūt lojālu darbinieku īstermiņā, ja uzņēmumam ir kādi mērķi un cilvēks neiekļaujas uzņēmuma darbībā pēc būtības, bet atsēž tikai lielākas algas dēļ, nebūs rezultāta.

Aiga Veckalne arī piekrīt, ka darba devēja zīmola radīšana nav tikai personāldaļas vai īpašnieka uzdevums, būtu jāiesaistās visiem un jānotic visiem. Zīmols ir arī vērtības un kultūra, ko uzņēmumā īstenojam.

Gan darba devējiem, gan ņēmējiem der atcerēties, ka sociālo tīklu konti sniedz informāciju par personību. Arī potenciālais darba ņēmējs var vērtēt, kā pats uzņēmējs komunicē sociālajos tīklos, vai ir atvērts, vai ar viņu var sazināties. Inga Daliba uzskata, ka katram profesionālim sociālā tīklā “Linkedln” profils nepieciešams kā interneta vizītkarte!