Velosezona ir sākusies pilnā sparā, raidījumā Kā labāk dzīvot turpinām sarunu par drošu braukšanu ar velosipēdu pilsētā. Studijā velokurjers Jānis Belecks, kurš 2011. gada Pasaules velokurjeru čempionātā ieguvis pirmo vietu kravu vilkšanas klasē, velo fans Elvijs Garsenaitis, kurš ir īpaši zinošs par velosipēdu remontu, un Latvijas Riteņbraucēju apvienības vadītājs Viesturs Silenieks.

No aprīļa vidus līdz šī mēneša beigām Rīgas ielās pirmo reizi norisinās sociālais eksperiments "Cieņas velopatruļas", kura laikā policijas darbinieki, kuri ikdienā arī aktīvi pārvietojas ar velosipēdiem, fiksēs pārgalvīgos un agresīvos braucējus, kā arī uzslavēs cieņpilnākos velo satiksmes dalībniekus. Kampaņas galvenais uzdevums ir veidot jaunu satiksmes kultūru, kurā agresīva, sevi un apkārtējos apdraudoša, braukšana nav pieņemama.

Ceļu satiksmes un drošības direkcijas pārstāve Ieva Bērziņa telefonintervijā atzīst, ka patīkamās akcijas atziņas ir, ka apmēram puse velosipēdistu brauc perfekti, viņiem ir attiecīgās vai augstākas kategorijas vadītāja apliecība, viņi izvēlas pilsētai atbilstošu ātrumu, ievēro citu satiksmes dalībnieku intereses. Tomēr jau akcijas pirmajās dienās pārsteidzis tas, ka daudzi velobraucēji nevar uzrādīt nekādu vadītāja apliecību. Viņi šo normu ignorē. Viens no būtiskākajiem pārkāpumiem - velosipēdistiem liekas, ka var ignorēt luksofora signālus, turklāt velosipēdisti, ja pamanījuši patruļu, cenšas aizmukt, ja krustojumu pārbraucis pie sarkanās gaismas. Tāpat velosipēdisti mēdz braukt pa brauktuvi, lai arī blakus ir veloceliņš.

Jānis Belecks piekrīt, ka velosipēdistiem ir vajadzīgas "velotiesības", jo ir pat daļa velosipēdistu, kas nezina, kā samainīties, braucot pa veloceliņu. Elementāras lietas un noteikumi būtu jāzina. Runājot par pārkāpumiem pie luksoforiem, Belecks uzskata, ka būtu vairāk jāpielāgo pilsēta velobraucējiem, jāsaskaņo luksoforu darbība, kas vietām ir neloģiska.