Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Ir daudz informācijas, ka Latvijas nacionālas aviokompānijas "airBaltic" reģionālajiem pārvadājumiem noskatītās Krievijā ražotās lidmašīnas "Sukhoi" ir ar defektiem. Tādēļ šie lidaparāti ir samērā bieži jāremontē, to raidījumā Krustpunktā zināja teikt aviācijas eksperts Tālis Linkaits.
Viņš norādīja, ka valdības atbalstītais finanšu investors – vācietis Ralfs Dīters Montāga-Girmess – līdzi nāk "ar savu dāvanu komplektu". Ja vadās pēc principa, ka dāvinātam zirgam zobos neskatās, tad ir jāpieņem viņa piedāvājums investēt kompānijā.
Valdība ir piekritusi piesaistīt nacionālajai lidsabiedrībai "airBaltic" šaubas raisījušu investoru, ja Saeima piekritīs aizdot kompānijai 80 miljonus eiro. Tas esot labākais no sliktajiem lēmumiem. Tas arī nozīmē, ka vēl ir gaidāmas skaļas runas un tikpat liela neskaidrība. Kāpēc gan visi lielie investīciju projekti Latvijā ir tik šaubīgi? Studijā diskutē Latvijas Ārvalstu investoru padomes Latvijā izpilddirektors Ģirts Greiškalns un aviācijas eksperts Tālis Linkaits, pa tālruni diskusijā iesaistās ekonomists Edgars Voļskis un Eiropas Parlamenta deputāts Roberts Zīle.
"Iemesli tam, kāpēc šobrīd esam pie šīs sasistās siles, ir kopš 2012. gada, kad valdība nolēma, ka “air Baltic” jāiegādājas jaunas lidmašīnas," atzīst Tālis Linkaits. "(..) Manuprāt, šeit ir amatpersonu nolaidība, nevīžība, nespēja prognozēt savlaicīgi savas darbības sekas, tagad esam pie šāda pie sliktākā no labākajiem vai labākā no sliktākajiem iznākumiem."
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (4)
Esmu uzņēmējs un zinu padomes un valdes lomi uņēmumā. Kā tas ir iespējams air baltic gadījumā, ka lēmumu par lidmašinu iegādi Suhoi var pieņemt bez padomes lēmuma un apstiprinājuma? Liekas Gauss ar visiem valdes locekļiem vada arī padomi. Valstij kā īpašniekam (satiksmes ministrijas presonā) , kuru interses pārstāv padomes locekļu izskatā, būtu skaidri jāpasaka - sasaucot padome sēdi, ka air baltic nepirks Suhoi un valdei šads lēmums jāpilda. Kāpēc tas nenotiek?
2. Ja kompāniju padome vadīdu tiešām valsts interesēs , kas šobrīd tā neliekas, tad jau nākošā dienā man kā ipašniekam (valstij - SM izskatā ) pēc publiskā telpā esošās informācijas, nākošā dienā izsauktu uz tepiķi padomes locekļu kā valsts interešu pārstāvjus un izvērtētu viņu darbību un lēmums, soli pa solim, jo šobrīd viņu rīcībā pēc publiskā telpā pieejamās infomācijas ir saskatā kriminālā rīcība (par mantas izšķerdēšanu), jo ja nebūtu sacelta šī publicitāte, tad tiktu noslēgts šis drausmīgais līgums ar investoru bez labojumiem, kas redzams pietiek.com, kur air baltic ar laiku jaunā investora rokās varētu nonakt pat bez atlīdzības? Kā šadi cilvēki vēl strādā uzņēmumā liekas viņi aizstāv citu ne valsts interses? Kā tas ir iespējams?
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X