Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Pasūtījuma rakstus medijos var pazīt, pirktie raksti ir visos medijos un veido izdevumu vienveidīgo vidi, atzīst diskusijas dalībnieces raidījumā Krustpunktā.

Pērkamā žurnālistika: cik liela šī ir problēma Latvijā un kāpēc Latvijas žurnālisti piekrīt vai ir spiesti rakstīt pēc pasūtījuma apmaksātus slēptās reklāmas rakstus? Šī rubrika top kopā Rīgas Stradiņa universitātes žurnālistikas studiju programmas vadītāju Andu Rožukalni. Diskusijā piedalās žurnāla "Ir" galvenā redaktore Nellija Ločmele, žurnāla "Medicus Bonus" redaktore Aija Kažoka un Latvijas reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.

Baiba Liepiņa vērtē, ka pirktā žurnālistika nesasniedz cerēto mērķi, jo lasītājs ir pietiekami gudrs un redz apmaksātos materiālus. Latvijas reklāmas asociācijas biedri, kas ir arī izdevēji, ir pret šādu saturu. Viņi arī iesaka strikti nodalīt reklāmas tekstus.

Nellija Ločmele redz trīs risinājumus, kā ierobežot pirkto žurnālistiku. Svarīga ir katra žurnālista un redaktora individuālā atbildība. Sistēma darbojas tāpēc, ka visi piekrīt. Svarīgi runāt ar uzņēmējiem, skaidrot, cik būtiska ir uzticēšanas tam, ko viņi dara, ko mediji dara un ka kaitē slēptu naudas attiecību iesaiste. Trešais ir cilvēku izglītošana, sākot to jau skolā, kur māca, kā lasīt medijus.

Anda Rožukalne atklāj, ka Latvijas Žurnālistu asociācijā daudzi žurnālisti nestājas, jo atzīst, ka nevar ievērot ētikas kodeksu, kurā rakstīts, ka žurnālists nenodarbojas ar reklāmas un sabiedrisko attiecību pakalpojumiem.

Katra mēneša pēdējā pirmdienā Krustpunktā veltīts žurnālistikai un tās lielākajiem izaicinājumiem rubrikā „Oranžā kaste”.