Pirmo reizi, nebijusi pieredze, pasākums, ko ļoti gaidām, tā vienprātīgi atzīst raidījuma Kultūras Rondo viesi, kas iesaistīti pirmās metāloperas Latvijā “Kurbads. Ķēves dēls” materializēšanā. Arī paši izrādes veidotāji ar nepacietību gaida satikšanos Limbažos, lai savas idejas īstenotu un ieraudzītu dzīvē.

3. jūnijā Limbažu Lielezera amfiteātrī skanēs multimediāla metālopera “Kurbads. Ķēves dēls". Metāloperas stāsta pamatā ir latviešu tautas pasaka par Kurbadu. Cilvēka griba, pašattīstības ceļš, cīņa ar iekšējiem un ārējiem dēmoniem, iniciācija - šīs tēmas ir pasakas centrā un savu aktualitāti nav zaudējušas arī šodien. Tā būs 21. gadsimta pasakas interpretācija, izmantojot gan dabas matērijas - ūdeni un uguni, gan tehnoloģiju iespējas.

Kā top metālopera “Kurbads. Ķēves dēls” Kultūras Rondo stāsta topošā iestudējuma režisore Inga Tropa, horeogrāfs Guntis Spridzāns un mūziķi no grupas „Skyforger” Pēteris Kvetkovskis (vokāls, ģitāra) un Edgars Grabovskis (bass).

„Neesam idejas autori, bet ļoti gaidām šo pasākumu,” tā par gaidāmo izrādi “Kurbads. Ķēves dēls” bilst Edgars Grabovskis. Viņš arī vērtē, ka šo darbu ir grūti nosaukt par operu, jo operas tonī neviens nedziedās, bet šis ir pirmais mēģinājums kaut ko tādu savienot un sintezēt.

Pēteris Kvetkovskis atklāj, ka „Kurbads” ir tapis un arī ierakstīts jau 2010. gadā. Tas veidots kā konceptuāls darbs, lai būt jēgpilni, nekādā gadījumā ar domu par operu.

Būs jaudīga skatuves konstrukcija trīs līmeņos, būs „Skyforger” - stāsta paudēji, teicēja aktrise Zane Jančevska, kura starp muzikālajiem gabaliem vedīs aizviens dziļāk iniciācijas pasakā, būs dejotāji, virkne specefektu - animētas un video projekcijas, gaismas, pirotehnika, ugunsšovs, atklāj Inga Tropa.

Šādai mūzikai, kādu radījis „Skyforger”, radīt dejas ir izaicinājums, atklāj Guntis Spridzāns. Horeogrāfija top dinamiski, viņš izmanto mūsdienu deju un šova elementus, dejotājiem atelpai nav brīva brīža. Guntis Spridzāns atzīst, ka „Skyforger” mūzikā ir spēcīga iekšēja režija un arī operas formāts ir ietverts.

Inga Tropa piekrīt, ka mūzika ir tik bagātīga, ka atliek ļaut, lai tā dzīslās pulsē un sekot notikumiem, kas tur ierakstīti.

Pagaidām Limbažos paredzētā izrāde būs vienīgā šim iestudējumam, bet ir zināms, ka tiks veikts tās ieraksts.