Rit sestā Berlīnes starptautiskā kinofestivāla diena. Pašreiz par labāko filmu konkursā kritiķi atzīmē Alekseja Germana jaunākā filmu “Dovlatovs”. Filmu komentē žurnāla “Ir” kino žurnāliste Kristīne Simsone, kura ierakstā fiksējusi kinokritiķes un Nacionālā kino centra vadītājas Ditas Rietumas un festivāla “Riga IFF” radošās direktores Sonoras Brokas viedokli par "Dovlatovu".

“Viens no ievērojamākiem līdz šim izrādītajiem darbiem ir pazīstamā krievu režisora Alekseja Germana jaunākā biogrāfiskā drāma «Dovlatovs» (Dovlatov) — traģisks stāsts par krievu rakstnieku, dzejnieka Josifa Brodska līdzgaitnieku Sergeju Dovlatovu un padomju laika cenzūras radīto postu pār nomenklatūrai nepiederīgo mākslinieku likteņiem,” atzīst Kristīne Simsone.

Viņa atzīst, ka filma pārsteigusi: stāsts par cenzūru, par 70. gadiem, cik postoši šī cenzūra ietekmējusi cilvēku dzīve, protams, Alekseja Germana apcerīgajā rokrakstā. Tāpat filmas bagātība ir aktieri.

“Alekseja Germana jaunākā filma “Dovlatovs” ir Berlīnes kino festivāla sākumposma spēcīgākais darbs, kas iespējams līdz sīkākajām niansēm nav izprotama Rietumu auditorijai, uzskata Dita Rietuma.

"Filma ir diezngan izkalkulēts kultūrtūrisma piedāvājums, kas droši vien tieši tāpēc patīk Berlīnes publika,” vērtē Sonora Broka. “Redzam klišejisku Pēterburgas bohēmu, komunālo dzīvokļu virtuves, kur notiek radoša iedzeršana. Kaut kādas mākslinieku darbnīcas, kurās meitenes sasēdušās un dzied liriskas dziesmas. Vienu brīdi šķita kā reklāmas klips par saldajiem radošajiem 70. gadiem Pēterburgā. (..) Filmas lielākais vilcējspēks aktieru komanda. Protams, sapņa epizodes, kas ir vislielākā filmas vērtība."