Ar poļu fotogrāfa Rafala Milaha izstādi "Džentelmeņu pirmais maršs” 16. februārī Berga bazārā atklās jauno, biedrības ISSP veidoto fotogrāfijas medijam veltīto telpu. Izstādes atklāšanā piedalīsies arī pats mākslinieks. Tikšanās ar mākslinieku paredzēta 17. februārī plkst. 15.

“Beidzot tas ir īstenojies! Jau kādu laiku sapņojām par savu izstāžu telpu, jo izstāžu telpas Rīgā trūkst un fotogrāfijai kā medijam ir tikai Fotogrāfijas muzejs,” raidījumā Kultūras Rondo atzīst biedrības ISSP vadītāja Jūlija Berkoviča.

Galerijā gadā būs kādas septiņas izstādes, acinās māksliniekus, kuru darbi šķiet interesanti.

“Tai nav jābūt tikai laikmetīgai fotogrāfijai, bet fotogrāfijai, kas mums šķiet interesanta un aktuāla patlaban. Tas arī nenozīmē rindā saliktas bildes pie sienā, tie var būt video darbi, kolāžas, kā pirmajā izstāde, tie var būt skulpturāli veidojumi, izmantojot fotogrāfiju.

Fotogrāfija būs klātesoša, izstādes būs dažādas un arī autori var būt dažādu paaudžu. Esam atvērti dažādiem formātiem, bet svarīgi, lai autori runā laikmetīgā fotogrāfijas valodā,” skaidro projektu vadītāja Evita Goze

ISSP veidotā fotogrāfijas medijam veltīta telpa būs mājvieta Latvijā vienīgajai laikmetīgās fotogrāfijas izstāžu zālei - ISSP Galerijai, kā arī vieta lekcijām, diskusijām un plašai izglītības programmai.

ISSP Galerijas programmā likts uzsvars uz fotogrāfiju kā laikmetīgās mākslas neatņemamu sastāvdaļu. Tiks izstādīti gan Latvijas, gan ārvalstu mākslinieku darbi, kas izmanto fotogrāfiju kā konceptuālu rīku, vienlaikus aktualizējot sabiedrībā nozīmīgas tēmas. 

“ISSP skola ir neformālās izglītības programma, cilvēkiem, kas vēlas apgūt fotogrāfijas valodu. Tā balstīta uz praksi, fokusējas uz darbu ar projektiem. Uz domāšanas veidošanu par fotogrāfiju cilvēkiem, kas grib sākt veidot savus autorprojektus,” skaidro Jūlija Berkoviča.

Stāstot par autora izvēli galerijas atklāšanas izstādei Evita Goze atklāj, ka ar šo mākslinieku jau ir izveidojusies lieliska sadarbība.

Rafals Milahs runā par svarīgām sociālām tēmām un reflektē par fotogrāfiju kā mediju, pievēršot uzmanību fotogrāfijas valodai.

Rafala Milaha “Džentelmeņu pirmais maršs” ir fiktīvs naratīvs, kura pamatā ir reāli notikumi Polijas pilsētā Vžesņā. Tie kalpo par atskaites punktu politiskā protesta un disciplināro mehānismu atspoguļojumam. Milaha veidotajā kolāžu sērijā 1950. gadu Polijas komunistiskā realitāte savijas ar atmiņām no Vžesņā notikušā bērnu dumpja 20. gadsimta sākumā. Laika nobīde šajā darbā nav vienkārša sagadīšanās, tā norāda uz projektā skarto tēmu universālo raksturu un var tikt uzlūkota kā metafora pastāvošai sociālajai spriedzei, kas pēdējo gadu laikā kļuvusi īpaši jūtama ne tikai Polijā, bet arī daudzviet citur Eiropā un pasaulē. Projektā izmantotas Vžesņā dzīvojušā fotogrāfa Rišarda Ščepaņaka arhīva fotogrāfijas. Izstāde būs aplūkojama līdz 23. martam.

Nākamā izstāde galerijā būs fotogrāfa Aleksandra Gronska un sociālo zinātņu maģistres Ksenijas Babuškinas veidota izstāde “Shēma”. Tai sekos Viktorijas Ekstas projekts par Velnezeru.

Jaunā galerija būs atvērta no otrdienas līdz sestdienai no plkst. 12 – 18. Trešdienās līdz plkst. 20.