Rīgas laikmetīgās mākslas biennāle vēl arvien aicina iepazīties ar dažādu valstu mākslinieku darbiem astoņās norises vietās. Daļa no darbiem ir vērojami arī pilsētvidē, ne tikai izstāžu zālēs – tā, piemēram, Zimbabvē dzimušā nīderlandiešu mākslinieka Džeimsa Beketa veidotā instalācija „Pilsdrupas”, kura atrodas blakus kādreizējai Latvijas Universitātes bioloģijas fakultātei Kronvalda parkā. Tā kalpo arī par vietu dažādiem publiskiem pasākumiem – koncertiem un lekcijām, kā arī mākslinieku performancēm. Viens no šādiem notikumiem norisinājās pagājušajā nedēļā, arī ar paša autora klātbūtni.

Mākslinieka Džeimsa Beketa instalācija „Pilsdrupas” ir Amsterdamas izstāžu paviljona bojāejas rekonstrukcija mērogā viens pret divi. Šī ēka, kas bija būvēta pēc Londonas Kristāla pils parauga, nodega 1929. gadā. Tāds pat liktenis piemeklēja arī iedvesmas avotu.

Pagājības akcentēšana un ideālu nestabilitāte instalācijā virmo gaisā no kūpošiem mitra gaisa vāliem, radot sajūtu, ka ugunsgrēks noticis pavisam nesen.

Džeimsa Beketa aizraušanās ar mākslu, viņa paša vārdiem, sākās jau mazotnē, un pirmais rosinātājs bijusi skeitborda un grafiti subkultūra.