Šogad Latvijas Kultūras Akadēmiju Dramatiskā teātra aktiera mākslas un režijas mākslas kursā absolvēs pieci režisori un 18 aktieri.

"Viņi ir čakli talantīgi, enerģiski, zinātkāri, vispār viņi ir labi,” tā sava kursa studentus raidījumā Kultūras Rondo raksturo režisore Māra Ķimele. Kopā ar Māru Ķimeli kursu vadīja arī režisors Elmārs Seņkovs. Un šo četru mācību gadu laikā daudz spēlētas izrādes, lai iepazīto "īsto aktiera dzīvi". Arī diplomdarba izrāžu ir sagatavots daudz - viena no tām A. Čehova “Vaņa”.

“Visgrūtākais ir atbrīvoties un nekontrolēt sevi. Pirmajā gadā tās ir neiespējami. Visgrūtākais ir iegūt brīvību, kad to iegūst, visas durvis ir vaļā,” par mācību procesu bilst Elīna Dambe.

Viņai piekrīt arī Emīls Krūmiņš, kurš izstāsta stāstu, ka sākumā viņam grūtības arī sagādājusi izvēle starp divām iespējamām profesijām. Emīls mācījies Jūras akadēmijā par kapteini un tad nolēmis pamēģināt kļūt par aktieri. Izturējis iestājpārbaudījumus un bijis jāizšķiras. Izvēle bijusi par labu aktiermākslai.

Igors Šelegovskis vērtē, ka nekas nav bijis viegli, bet darbs bijis patīkams. “Igors kā kārtīgs Jelgavas puisis, bija atraisīts jau no dabas,” savu studentu raksturo Māra Ķimele.

Izrādi "Vaņa" varēs noskatīties 9. un 16. februārī Rīgā, "Zirgu pastā” (Dzirnavu iela 46). Izrādes paredzētas arī martā, aprīli un maijā. Savukārt noslēgumā būs diplomdarbu skate, kurā būs savirknētas visas diplomdarba izrādes. Diplomdarbu izrādes skatās arī teātru režisori un direktori, lai izvēlētos aktierus saviem teātriem. Topošie aktieri atzīst, ka vēl nav skaidrības par nākotni pēc Kultūras Akadēmijas absolvēšanas. Likteņi neskaidri.

Elīna Dambe nākotnē lūkojas cerīgi. Viņa uzskata, ja arī neesi štatā kādā teātrī, bet tu esi labs, tu sevi pierādījis arī spēlējot neatkarīgos teātros, spēsi izsisties, tikai ir jābūt labam. Māra Ķimele gan raugās reālistiskāk. “Noraidījums ļoti iedragā radošu personību. Un tieši tie jūtīgākie un varbūt dziļākie un perspektīvākie saņemot noraidījumu var aplauzties,” bilst Ķimele.

Īpašs notikums būs studentu darbu izstāde. Māra Ķimele skaidro, ka viņa ir pārliecināta, ka režijas un aktiermākslas studentiem ir jāiepazīst vizuālās mākslās, nozare, kas teātra vidē maz zināma. “Svarīgi ir redzēt. Vienmēr gribējies, lai aktieriem ir priekšmets zīmēšana, lai iemācītos ieraudzīt – ieraudzīt telpu, ieraudzīt gleznu, proporcijas, kompozīciju, ieraudzīt savu vietu tajā,” bilst Ķimele. Tāpēc arī topošie aktieri apguvuši kompozīciju un kopējuši gleznas.