Vēl līdz 23. septembrim Londonā turpinās otrā Londonas Dizaina biennāle. Tā vieno 40 dažādu valstu, pilsētu un teritoriju ekspozīcijas, radoši un provokatīvi, rosinot apmeklētājus atklāt, kā dizains spēj ietekmēt un virzīt emocijas, izaicināt, iepriecināt, pārsteigt un izglītot. Izstāde ir izvietota starptautiski nozīmīgā radošo industriju un mākslas pasākumu centra “Somerseta nams” teritorijā un iekštelpās. 

Latviju biennālē pārstāv mākslinieks Artūrs Analts ar darbu “Matter to Matter” un šis darbs saņēma biennāles Zelta medaļu par labāko ekspozīcijas dizainu.

Kultūras Rondo iespaidos dalās ir mākslas zinātniece Inese Baranovska, kas ir ne tikai Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja vadītāja, bet arī Latvijas projekta producente un dizaina eksperte Kristīne Budže. Ierakstos uzklausām mākslinieku Artūru Analtu un Londonas dizaina biennāles mākslinieciskais direktoru, Viktorijas un Alberta muzeja Dizaina, arhitektūras un digitālās mākslas nodaļas vadītāju Kristofers Tērneru (Christopher Turner).

Artūra Analta instalācija rada meditatīvu telpu, kur vizuāli un emocionāli ir sajūtama dabas klātbūtne. Apmeklētājs bērnišķīgi priecājas par savu vai cita atstāto zīmējumu uz pilošās sienas, vai nonākt tādā starp stāvoklī, ka tu stāvi aiz norasotās rūts un mēģini pasauli atvērt, bet tu vēl to neredzi, jo stikls ir jānotīra.

“Analta projekts uzrunā daudz dažādus cilvēkus, bet ir ļoti latvisks, bet latviskums tāds, ko saprot pasaulē – lakonisms, minimālisms, tur ir daudzi slāņi,” vērtē Inese Baranovska.

Baranovska atklāj, ka oktobrī varētu būt iespēja Artūra Analta darbu aplūkot Rīgā Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā.

“Veiksme bija ekspozīcijas satura un dizaina vienotība. Dizains bija saturs un saturs bija dizains. Viens ir siena, bet gribu uzsvērt arī soliņu, kur cilvēki sēdejā. Kas reizē bija diagramma, kas parādīja kādas koku sugas un cik daudz procentuāli aug Latvijas mežos. Tas ir nākotnes dizains, kas nav tikai dekoratīvs vai funkcionāls, bet izglītojošs vai vēl ar kādu pievienoto vērtību. Artūrs to prot, viņam ir talants saskatīt vairākas dimensijas dizainam un tās izspēlēt," atzīst Kristīne Budže.

"Viņš spēj saredzēt laukumu," bilst Inese Baranovska.

Šonedēļ biennālē notika Latvijas diena, kurā aicinājām pievērsties jautājumiem, ko nozīmē radīt sociāli atbildīgu un videi draudzīgu dizainu. Savukārt Viktorijas un Alberta muzejā, kas ir nozīmīgākā dizaina nozares institūcija pasaulē, aplūkojamas divas izstādes: „Nākotne ir šeit” un Videospēles - dizains, spēle, traucēklis”.