Vai “spēlēt” ir "melot"? Jautājumus, ko pirms vairākiem gadsimtiem uzdevis franču filozofs un mākslas teorētiķis Deni Didro darbā “Paradokss par aktieri”, mūsdienās vēlreiz aktualizējis režisors Pēteris Krilovs un aktieris Kaspars Zvīgulis monoizrādē „Melot(?)!”. Vai aktiera daba ir mainījusies un kādi ir mūsu priekšstati par aktieri, Kultūras Rondo studijā pārrunājam ar režisoru Pēteri Krilovu.

Režisoram Pēterim Krilovam jau ir pieredze ar citām monoizrādēm, Nacionālā teātra repertuārā joprojām ir Marijas Bērziņas monoizrāde „Molija saka jā”. Abās reizes izrādes pamatā ir teksts, kurš pirmajā mirklī šķiet neiespējams aktierim monoizrādē.

Pēteris Krilovs atklāj, ka monoizrādes veidošana ir paša aktiera vēlme un abas reizes aktieri paši ir uzrunājuši režisoru. Ar Kasparu Zvīguli, ilgi meklējuši materiālu, līdz sapratuši, ka visaktuālākais, par ko abiem būtu interese, ir Didro.

Izrādē Didro teksts kombinēts ar mūsdienu tekstu, mūsdienu stāsti ietver gan Kaspara Zvīguļa, gan Pētera Krilova, gan citu aktieru pieredzi