Baltijas simbolismam veltītajā izstādē Parīzē, Orsē mākslas muzejā būs pārstāvēta arī tēlniecība. No Latvijas tēlnieku darbiem izstādē skatāms Burkarda Dzeņa „Mākslinieka sievas portrets” un Teodora Zaļkalna tēlniecības darbi. Savulaik šiem latviešu jaunajiem tēlniekiem un arī Gustavam Šķilteram sava mākslinieciskā ceļa sākumā bijusi iespēja satikties ar franču tēlnieku Ogistu Rodēnu.

Franču mākslinieka ietekme un dumpinieciskums jaušama arī Teodora Zaļkalna darbā „Marmors”, ko kurators Rūdolfs Rapeti ir izvēlējies izstādei “Nepieradinātās dvēseles. Simbolisms Baltijas valstu mākslā”.

 

Aprīļa sākumā vienā no Eiropas lielākajiem muzejiem – Parīzes Orsē mākslas muzejā – atklās Baltijas simbolismam veltītu izstādi. Tas ir viens no centrālajiem Baltijas valstu simtgades notikumiem ārzemēs. Simbolisms dzima Francijā 19.gadsimta otrajā pusē kā reakcija uz tolaik mākslā valdošo reālismu un naturālismu. Simbolisti savos darbos runāja mītu, leģendu un alegoriju valodā, caur simboliem cenšoties atklāt ikdienišķai pieredzei slēpto ideālu pasauli.