18.oktobrī Briselē notika konsultācijas par topošās dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” iespējamo sliežu novietojumu Salacgrīvas novadā. Kā zināms, Salacgrīvas dome un iedzīvotāji uzstāj uz tādu dzelzceļa trases novietojumu, kas ir labvēlīgs novada attīstībai, bet šķērso aizsargājamo dabas teritoriju Vitrupes ielejā. Tomēr projekta īstenotāji saka, ka tas ir pretlikumīgi un var draudēt ar nopietnām sankcijām. Lai noskaidrotu, cik nopietni ir šie riski, arī notika Salacgrīvas novada pārstāvju kopā ar Satiksmes ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijas pārstāvjiem tikšanās ar atbildīgajiem Eiropas Komisijas speciālistiem.

Raidījumā Pēcpusdiena par sarunu norisi informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Valsts sekretāra vietniece vides aizsardzības jautājumos Alda Ozola. Viņa norāda, ka eksperti esot apstiprinājuši – primāri jāskatās tādas trases alternatīvas, kas nešķērso Vitrupes ieleju.

Ja tomēr Latvijas valdība izvēlētos realizēt C5 alternatīvu, kas šķērso “Natura 2000” teritoriju Vitrupes ielejā, tad EK padziļināti izvērtēs visus dokumentus, lai pārliecinātos, ka “Rail Baltica” projekta īstenošana neatstās negatīvu ietekmi uz dabas teritorijām.

Viedokli pēc tikšanās Briselē izsaka Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs un hidrobiologs, Dabas aizsardzības pārvaldes eksperts Andris Urtāns.