Sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus 2018.gadā būtu nepieciešami indikatīvi 5-8 miljoni eiro papildu finansējuma no valsts budžeta, teikts Kultūras ministrijas (KM) ziņojumā "Par scenārijiem sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus, kā arī scenāriju, ja iziešana no reklāmas tirgus nenotiek".

"Latvijas mediji ir viena no valsts demokrātiskās iekārtas pamatinstitūcijām ar vienu būtisku atšķirību - tie pamatā ir organizēti privātas uzņēmējdarbības formā. Latvijas mediju uzņēmējdarbību šobrīd apdraud fundamentālas, globāla mēroga mediju ekonomiskās vides izmaiņas un valsts ārpolitiskie apdraudējumi. Lai palielinātu Latvijas mediju vides drošumspēju, ir jāveic tādas valsts politikas darbības, kas ir vērstas uz mediju uzņēmējdarbības vides uzlabošanu," pauž KM.

Raidījumā Pēcpusdiena par pētījumu plašāk stāsta Kultūras ministrijas Mediju politikas nodaļas vadītāja Aiga Grišāne.

Cik reāla ir iespēja, ka Latvijas sabiedriskie mediji pamestu reklāmas tirgu, analizē Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes priekšsēdētāja Dace Ķezbere.

Viedokli izsaka Finanšu ministrijas komunikācijas departamenta direktors Aleksis Jarockis un Latvijas radio vadītāja Sigita Roķe.