Divu nedēļu laikā portālā "Manabalss.lv" savākti 10 539 paraksti, lai iesniegtu Saeimā iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu, atceļot pašreizējo sistēmu, kad ceļa nodoklis jāmaksā atsevišķā maksājumā neatkarīgi no nobrauktā attāluma, bet tā vietā nodokli iekļaujot degvielas cenā, līdz ar to nodokļa apmēru sasaistot ar nobraukumu.

Par iniciatīvu un tai strauji gūto atbalstu stāsta portālā "Manabalss.lv" lietotāju kopienas vadītāja Annija Emersone. Viņa norādīja, ka pašlaik iniciatīvas autors nogaidīs, jo ir jau viena līdzīga iniciatīva iesniegta Saeimā izskatīšanai par Autoceļa fonda atjaunošanu. Tikai pēc tam, kad būs zināms Saeimas gala lēmums, idejas autors lems par tālāko rīcību.

Vai politiķi ieklausīsies un varētu atbalstīt šo iniciatīvu? Par to vaicājām Latvijas labklājības ministram Uldim Augulim, kurš nākamājā valdībā pārzinās satiksmes nozari. Augulis uzvēra, ka gan Autoceļu fonda atjaunošana gan ceļu nodokļa iekļaušana degvielas cenā nav jaunas idejas, tādējādi ministrs centīsies pievērst šiem jautājumiem arī jaunās valdības sastāva uzmanību.

Šo iniciatīvu vērtē arī Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns un DNB ekonomists Pēteris Strautiņš. Abi novērtē ieceri par Autoceļu fonda iespējamo atjaunošanu pozitīvi. Turpretī noraida ideju par to, ka ceļu nodoklis varētu būt iekļaut degvielas cenā. Šādai rīcībai nav ne tikai pamatota, bet tā var būtiski sadārdzināt degvielas cenu par 1 litru, līdz pat 9,5 santīmiem, piebilda Stirāns.