Māris Salējs ir dzejnieks un literatūrzinātnieks. Šopavasar iznāca viņa jaunākais dzejas  krājums „Kā pirms pērkona”, pirms pieciem gadiem Latvijas Universitātē iegūts  Filoloģijas doktora grāds un uzrakstīta monogrāfija par Uldi Bērziņu. Taču Māra pirmā izglītība saistīta ar vizuālo mākslu, jo gan Rīgas lietišķās mākslas vidusskolā, gan vēlāk Mākslas akadēmijā studējis Tekstilmākslas nodaļā. Taču kādā brīdī  virsroku gūst viņa literārās intereses.

Māris Salējs pirmos nopietnos dzejoļus sācis rakstīt 90. gadu sākumā, un pirmais dzejoļu krājums „Māmiņ, es redzēju dziesmu” iznāca 1999. gadā.  Dzejnieka Māra Salēja īstais vārds ir Marians Rižijs, tā viņu joprojām sauc daudzi.

Šis rudens Mārim Salējam patīkamu pārsteigumu pilns, jo saņemta Ojāra Vācieša literārā prēmija par viņa ceturto dzejas krājumu „Kā pirms pērkona”. Pavisam Ojāra Vācieša literārajai prēmijai šogad tika iesniegti 12 dzejoļu krājumi. Tāpēc, prēmiju saņemot, Māris Salējs uzsvēra, ka jūtas pārsteigts, jo konkursā iesniegti ļoti labi darbi. Un piebilda „es rakstu dzeju, jo man ir šāds impulss...”.

Arī šī gada Dzejas dienas aicināja ļauties impulsiem; dzeja, kas vedina uz jauniem meklējumiem, rosina uzdrošināties, dzeja kļūst par impulsu. Dzejas dienas, protams, arī Mārim ir īpašs laiks gadā.

Māris labprāt runā par dziesminieku kustību un dzeju, kā zināms, dziesminieku kustība ir viņa sievas Zanes radošā izpausme. Māra Salēja dzeja skanējusi arī Starptautiskajā garīgās mūzikas festivālā 2007.gadā, kad komponisti  Ēriks Ešenvalds, Andris Dzenītis un Georgs Pelēcis savos skaņdarbos izmantojuši viņa vārsmas.

Pašlaik viena no dzejnieka Māra Salēja darba vietām ir Rakstniecības un mūzikas muzejs. Projektu kuratore Māra Eņģele, aicināta izteikties, uzsver, lai gan viņš ir Marians Rižijs, konsekventi viņu saucot par Māri Salēju. Turklāt sarunu par Māri varētu izvērst vēl plašāk, proti, -  Dzejnieki muzejā. Lai gan Māra Eņģele uzskata, ka cilvēks nevar sevi tā sadalīt, Muzejā strādā nevis dzejnieks, bet pētnieks Marians Rižijs. Par poļu valodu un kultūru, kā tajā jūtas Māris Salējs, braucienā pa Varšavas muzejiem vērojusi arī Māra Eņģele

Te vietā uzklausīt mākslinieku Kasparu Lielgalvi, abi tātad iepazinušies Lietišķās mākslas vidusskolas sagatavošanas kursos, kad vēlējušies būt mākslinieki.

Literatūras zinātnei un monogrāfijai „Uldis Bērziņš. Dzīve un laiktelpas poētika” pieskaramies tikai nedaudz. Tas citai reizei.