Latvijā strauji aug elektroskrejriteņu jeb ar elektromotoru aprīkotu transporta līdzekļu popularitāte. Tos piedāvā 5 - 6 uzņēmumi. Ja kāds no tirgus aiziet, vietā nāk cits. Viens no lielākajiem skrejriteņu iznomātājiem Latvijā ir uzņēmums "Bolt", kas iznomā skrejriteņus 10 lielākajās Latvijas pilsētās un pēdējā gada laikā dubultojis lietotāju skaitu. Izstrādājot elektroskrejriteņu darbības regulējumu, pērn veikti grozījumi Ceļu satiksmes likumā. Aug arī negadījumu skaits, kuros cieš gan skrejriteņu lietotāji, gan gājēji, bet pašvaldības policija visvairāk sūdzības saņem par skrejriteņu novietošanu tiem nepiemērotās vietās.

Uzņēmuma "Bolt" Mikromobilitātes operāciju vadītājs Latvijā Fēlikss Igaunis stāsta, ka skrejriteņu popularitāte aug, jo tos var izmantot gandrīz visu gadu un šogad to veicina arī enerģētikas krīze.

Lai uzlabotu drošību un aizsargātu visu ceļu satiksmes dalībnieku intereses, pērnā gada aprīlī stājās spēkā grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kuros iekļauts elektroskrejriteņu regulējums. Noteikumus skaidro Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktora vietnieks Jānis Kalniņš.

Ja elektroskrejriteņu lietošanas pamatprasības ir noteiktas likumā, tad katra pašvaldība var izstrādāt arī savu regulējumu, turpina Jānis Kalniņš no satiksmes ministrijas. 

Pēc Valsts policijas datiem, ja pērn pirmajos četros gada mēnešos notika 15 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti elektro skrejriteņi, tad šogad tajā pašā laikā bija 38 negadījumi. Ja pērn smagi cieta viens cilvēks un reibumā tika pieķerti divi, tad šogad smagi cietušas trīs personas, bet 16 pieķertas, braucot reibumā. Rīgas Pašvaldības policijas pārstāvis Toms Sadovskis stāsta, ka iedzīvotāji visvairāk sūdzas par divām lietām – skrejriteņu lietotāju braukšanas kultūru un nomas skrejriteņu atstāšanu nepiemērotās vietās.

"Bolt" Mikromobilitātes operāciju vadītājs Latvijā Fēlikss Igaunis stāsta, ka pirms mēneša uzņēmums ieviesis mākslīgā intelekta risinājumu, kas palīdzēs skrejriteņus novietot pareizi.

Satiksmes ministrija šobrīd apsver, vai nepieciešama skrejriteņu reģistrācija. Tā kā nomas skrejriteņiem ir izsekošanas ierīces, tiem reģistrācija nav nepieciešama, iespējams, reģistrācija varētu noderēt tiem, kas paši iegādājušies skrejriteņus privātai lietošanai.