18,17 miljonus eiro valdība piešķīrusi reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem, lai segtu zaudējumus. Covid drošības pasākumu un attālinātā mācību un darba dēļ pasažieru skaits samazinājies par trešdaļu. Lielāko daļu - 11,8 miljonus saņems autobusu pasažieru pārvadātāji, savukārt, 6,37 miljonus eiro saņems vilcienu pasažieru pārvadātāji. Nozares pārstāvji gan vērtē, ka līdz gada beigām zaudējumu segšanai ar šo naudu varētu arī nepietikt.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks vērtē, ka pandēmijas dēļ vairāk cietuši vietējie autobusu pārvadātāji. Pavasarī visi skolēni mācījās attālināti, bet šobrīd attālināti mācās 7. līdz 12. klašu skolēni un studenti.

“Nordeka” ir viens no 26 un viens no lielākajiem uzņēmumiem, kas veic pasažieru pārvadājumus. Uzņēmuma Pārvadājumu daļas vadītājs Edvards Valdmanis stāsta, ka visaktīvāk pasažieri ar autobusiem brauc vasarā.

„Nordekas” pārstāvis Edvards Valdmanis stāsta, ka šoferu skaitu šobrīd uzņēmumā nesamazina, jo arī pirms Covid bijis grūti nokomplektēt kadrus.

Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš stāsta – ja šī gada janvārī darba dienās ar autobusiem pārvadāja 100 000 pasažierus, tad martā un aprīlī – tikai 25 000. Septembrī, kad darbu atsāka skolas, ik dienu brauca 84 000 pasažieru, tagad to skaits atkal samazinājies. Bet katra maršruta slēgšana vai reisu skaita samazināšana tiek rūpīgi analizēta.

Lēmumu par reisu skaita samazināšanu, ņemot vērā gan Autotransporta direkcijas datus, gan pašvaldību un pārvadātāju vēlmes, pieņem Sabiedriskā transporta padome, kurā darbojas 10 locekļi.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.