Latvijas lauksaimnieki un pārtikas pārstrādes uzņēmumi arī krīzes laikos spēj nodrošināt Latviju ar visu nepieciešamo pārtiku, sākot no ikdienas uzturā lietotiem produktiem, līdz pat dažādiem našķiem. Kā Covid pandēmija ietekmējusi pārtikas produktu cenas un iepirkšanās paradumus?

Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra vadītāja Inguna Gulbe stāsta, ka pērnā gada nogalē samazinājās liellopu un cūkgaļas cena. Ja liellopu gaļas cena pamazām varētu palielināties, tad grūtāki laiki gaidāmi cūku audzētājiem, jo mainās norises pasaulē - Ķīnā pēc cūku mēra uzveikšanas sabūvētas jaunas, modernas fermas ar lielu dzīvnieku skaitu un tas ietekmēs arī cūkgaļas tirgu Eiropā.

Inese Stičinska Kokneses novada Kokneses pagasta z/s „Bļodiņas” audzē 20 govis. Daļu no piena nodod Jēkabpils piena kombinātam, bet daļu kopš iepriekšējās krīzes, kad piena cena nokrita līdz 5 centiem litrā, pārstrādā sierā un citos piena produktos. Inese pati produktus netirgo, bet piegādā pēc pieprasījuma tiešās iepirkšanās pulciņiem.

Jau gadu Inese Stičinska piena produktus, cepumus un pankūkas, sezonā arī dārzeņus, ved uz Āgenskalna tirgu.

Āgenskalna tirgus radošā direktore Una Meiberga stāsta, ka kopš decembra Āgenskalna tirgū savus produktus pārdod arī tie zemnieki un mājražotāji, kas pirms tam tirgojās Kalnciema tirgū. Āgenskalna tirgus strādā no otrdienas līdz svētdienai, izveidots arī Āgenskalna tirgus interneta veikals.

Ražotāji un tirgus pārstāvji prognozē, ka attālinātā iepirkšanās būs aktuāla arī pēc Covid pandēmijas beigām. Gados jaunākie pircēji tirgū apskatīs preces un parunāsies ar pārdevējiem, bet produktus pasūtīs pa telefonu un pasūtījumus saņems ar piegādi mājās. Bet Āgenskalna tirgus paviljona atjaunošana noslēgsies novembrī.