Pagājušajā nedēļā Ministru kabinets valsts tēla veidošanu Latvijā un ārvalstīs uzticēja Latvijas investīciju un attīstības aģentūrai (LIAA). Līdz šim to darīja Latvijas Institūts. Kas mainīsies valsts tēla veidošanā un kas jau paveikts līdz šim?

„Zeme, kas dzied”, „Magnētiskā Latvija”, „Dzimis Latvijā” – tie ir daži no saukļiem, kas veidoti, domājot par Latvijas tēlu. Ekonomikas ministrijas pārstāvji saskaitījuši, ka līdz šim izstrādāti 24 Latviju raksturojoši zīmoli. Kāpēc vispār jāveido Latvijas tēls? Tā mērķis ir radīt interesi par Latviju un piesaistīt investīcijas. Kā skaidro zīmolu eksperts Kristaps Siliņš – arī mazināt negatīvos stereotipus par valsti.

Šogad LIAA valsts tēla satura izstrādei un komunikācijai piešķirti 1,3 miljoni eiro. Stāsta LIAA direktors Kaspars Rožkalns.

“Nord DDB Riga” direktors Andris Rubīns vērtē, ka valsts tēla veidošana norit gausi. Jau pērn augusta beigās notikušas 5 radošās darbnīcas, kurās piedalījās dažādu jomu pārstāvji – eksportētāji un start-up, tūrisma, kultūras, tehnoloģiju, zinātnes un citu jomu pārstāvji, kas Latviju raksturoja kā valsti ar jaunrades potenciālu.

Zīmolu eksperts Kristaps Siliņš valsts tēla veidošanā aicina ņemt piemēru no igauņiem, kas negatīvos priekšstatus par Igauniju pārvērtuši ieguvumā.

Trīs gadu laikā, investējot valsts tēla veidošanas kampaņā 4 miljonus eiro, LIAA plāno papildus piesaistīt 128 miljonus eiro un izveidot 4500 jaunas darba vietas.