Liepājas ostā šogad pirmajos divos mēnešos vērojams stabils kravu apgrozījums, kur pārkrauts vairāk nekā miljons tonnu kravu. Īpaši labvēlīga ir situācija ar Ro-Ro tipa kravām, jo sevi attaisnojusi prāmju satiksme starp Liepāju un Travemindi Vācijā. Mainoties dažādu kravu pieprasījumiem, Liepājas ostā attīstās arī šķeldas eksports.

Pašlaik nākas pielāgoties situācijai ik brīdi, spriež Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš. Faktori, kas ietekmē šobrīd kravu plūsmu ostā ir dažādi un tā nav tikai pandēmija.

Ogles gan arī iepriekš Liepājas ostai nav bijis pamata segments. Bagātinātās ogles jeb antracītu Liepājā sāka pārkraut tikai 2016. Gada nogalē un jau tad bijis skaidrs, ka tas ir tikai pagaidu risinājums, lai kompensētu kravu izrūkumu pēc Liepājas metalurga darbības pārtraukšanas, kad ostā pārkrāva metāllūžņus , metāla sagataves un stiegras. Jānis Lapiņš uzsver, ka Liepājas ostai ir būtisks vietējo kravu īpatsvars, kas nodrošina stabilu kravu apjomu.

Ir veikta izpēte tieši par lauksaimniecības kravām, kam Liepājas ostā ir būtiska nozīme, turpina Lapiņš.

Kad pazūd viens kravas veids, vietā nāk cits – Liepājas gadījumā tās ir granulas un šķelda. Šķeldas un apaļkoku pārkraušanā specializējas Liepājas SEZ uzņēmums SIA ”Mols L”. Stividorkompānijas „Mols L” valdes priekšsēdētājs Jānis Zvirbulis uzsver, ka šobrīd ir attaisnojies līgums par bijušā uzņēmuma „Liepājas metalurgs” teritorijas izmantošanu, jo ar ostas teritoriju nepietiek produkcijas uzkrāšanai. Nepilna gada laikā izdevies aizpildīt aptuveni 6 ha lielu teritoriju.

Galvenokārt šķelda tiek eksportēta uz Skandināvijas valstīm.

Kā vienu no priekšrocībām Liepājas ostai, uzņēmējs min tās izmērus un faktu, ka attīstība notiekot lēni, bet pārdomāti, pakāpeniski sakārtojot infrastruktūru.

Pārkauto kravu apgrozījums pieaug katru gadu, kaut arī pagājušais gads nebūs objektīvi salīdzināms, skaidro uzņēmējs. Caur kuģiem pārkrauto kravu apjoms uzņēmumam „Mols L” arī šogad varētu sasniegt 300 tūkstošus tonnu gadā.