No šodienas Baltijas valstīs būs vienota kārtība - 14 dienu pašizolācija nebūs jāievēro cilvēkiem, kuri Baltijā ieceļos no vairāk nekā 20 valstīm, kurās pēdējo 14 dienu laikā Covid-19 gadījumu skaits uz 100 000 iedzīvotājiem nepārsniedz 15. Lai veicinātu tūrisma attīstību Latvijā pēc ārkārtas stāvokļa beigām, vairākas mārketinga kampaņas īstenos gan Latvijas investīciju un attīstības aģentūra, gan Rīgas Tūrisma attīstības birojs.

LIAA Tūrisma departamenta vadītāja Inese Šīrava stāsta, ka mārketinga kampaņām tūrisma jomā valsts katru gadu tērē ap 2 miljoniem eiro. 10 000 eiro šogad ieguldīti informatīvajā kampaņā ‘’Atklāj Latviju droši’’, bet 200 000 eiro tiks novirzīti kampaņai, kas no septembra līdz nākamā gada februārim aicinās Latvijas iedzīvotājus vairāk ceļot pa Latviju.

Tūrisma stratēģija šobrīd visiem ir vienāda – lielākā daļā Eiropas valstu vispirms vēlas paturēt iedzīvotājus savās valstīs. Ja līdz šim LIAA galvenais akcents bija eksporta veicināšana, tad šogad vairāk līdzekļus tērēsim vietējai kampaņai. Protams, Rīga ir nozīmīgs starptautisko tūristu galamērķis Latvijā, bet LIAA koncentrēsies uz mazāk zināmiem tūrisma objektiem reģionos, lai parādītu tūrisma daudzveidību. Mēs arī dzirdam no reģionu tūrisma uzņēmumiem, ka krīzes laikā brauc Latvijas tūristi, kas pirmoreiz mūžā ir aizbraukuši uz Kuldīgu, Daugavpili vai Valmieru.

Rīgas Tūrisma attīstības biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Jenzis stāsta, ka mārketinga aktivitātēm tūrisma zīmols "Live Riga" kopā ar sadarbības partneriem izstrādājis plānu ar 30 dažādiem pasākumiem. To īstenošanai atvēlēti 780 000 eiro un daļu no līdzekļiem novirzīs arī Rīgas popularizēšanai Latvijā.

Būs gan vides kampaņas, gan sociālo tīklu kampaņas, arī mediju influenceru vizītes. Igauņi un lietuvieši jau šobrīd var ceļot, bet daudzi ir piesardzīgi un joprojām atsaka rezervācijas uz vasaru. Jārēķinās, kas cilvēki baidīsies ceļot pat tad, ja ceļošana būs iespējama. Ļoti svarīgi ir lielie pasākumi – maratons, mūzikas festivāls Rīga – Jūrmala. Pasākumi transformēsies, bet pasākumu rīkotāji par sevi atgādinās. Svarīga ir ārvalstu tūroperatoru uzņemšana gan atpūtas, gan darījumu tūrisma segmentā. Plānojam jūlija vidū organizēt tūrisma produktu ideju hakatonu, kurā ģenerēs labas idejas, un mēs tās palīdzēsim realizēt.

Šogad vairāk līdzekļi nekā citus gadus - 200 000 eiro tiks ieguldīti mārketinga kampaņās Lietuvā un Igaunijā. Turpina LIAA Tūrisma departamenta vadītāja Inese Šīrava.

Mēs šobrīd Lietuvas un Igaunijas tirgū ieguldām tikpat, cik iepriekš kādā no prioritārajiem ārvalstu tirgiem, piemēram, Vācijā, Krievijā vai Skandināvijā. Lietuvieši mazāk interesējas par Igauniju un pretēji, bet Latvija ir interesanta abām kaimiņvalstīm. Arī viņi plāno Latvijā kampaņas sociālajos medijos un cer uz tuvējiem tirgiem.

Rīgas Tūrisma attīstības biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Jenzis vērtē, ka izmaiņas mārketinga plānos var ienest Covid – 19 vīrusa tālākā izplatīšanās vai samazināšanās.

Tūrisma nākotne ir atkarīga no tā, kādā veidā tiks atcelti ierobežojumi par pulcēšanos, arī distancēšanās ierobežojumi. Lietuvā un Igaunijā ārkārtas situācijas jau atceltas. Igaunijā var pulcēties 300 cilvēki telpās, 500 ārā, arī Lietuva mīkstina pulcēšanās ierobežojumus. Tūrisma brauciens ir piedzīvojums, cilvēks, pirms dodas ceļojumā, pēta, kas viņu sagaida. Ja Latvijā var sēdēt tikai 2 cilvēki pie galdiņa restorānā un pēc 2 metriem ir nākamais galdiņš, tad mēs zaudējam konkurences cīņā.

Ņemot vērā Covid – 19 vīrusa izplatību, Latvija atsāks mārketinga kampaņas arī tajos ārvalstu tirgos, kuru robežas būs atvērtas. LIAA Tūrisma departamenta vadītāja Inese Šīrava stāsta, ka, piemēram, Vācijā mārketinga kampaņā plānots ieguldīt līdz 350 000 eiro.

Šī kampaņa bija plānota kā viena no galvenajām tūrisma aktivitātēm, bet tagad to pārcelsim uz gada otro pusi. Papildus skatāmies, kādas aktivitātes varētu īstenot Somijā, Skandināvijā. Polija līdz šim nebija prioritāra, bet tas ir viens no tuvākajiem tirgiem ārpus Baltijas ar lielu iedzīvotāju skaitu. Tiek organizēti biznesa pasākumi jaunos formātos, arī dažādi semināri, kontaktbiržas. Ja pasākumus nevar rīkot klātienē, tad tiekamies neklātienes pasākumos.

Vakar valdība tūrisma nozarei Covid – 19 seku pārvarēšanai piešķīra 20 miljonus eiro, papildus tam 3,5 miljonus eiro saņems tūrisma uzņēmumi individuālām marketinga aktivitātēm.

Materiāls tapis ar Latvijas Bankas finansiālu atbalstu.