4. aprīlī Rīgā durvis vērs līdz šim lielākais iepirkšanās un izklaides centrs „Akropole”. Pērn Rīgā atvēra vienu no pasaulē lielākajiem mājas preču tirgotājiem “Ikea”, šobrīd paplašinās arī tirdzniecības centrs “Alfa”. Vai tirgotāji nepārvērtē savas iespējas un spēs atpelnīt lielos ieguldījumus?

Iepirkšanās un izklaides centra „Akropole Rīga” valdes loceklis Kaspars Beitiņš stāsta, ka jaunā centra kopējā platība ir 98 000 kvadrātmetri. Ieguldītās investīcijas ir 180 miljoni eiro un „Akropolē” būs vairāk nekā 1500 jaunas darba vietas.

Lai gan Latvijā kopumā iedzīvotāju skaits samazinās, Rīgā un Pierīgā tas palielinās. „Swedbank” galvenā ekonomiste Agnese Buceniece stāsta, ka tirdzniecības centri klientus pievilina ar plašajām iespējām vienā vietā gan iepirkties, gan atpūsties.

Mazumtirdzniecību dēvē par tautsaimniecības attīstības spoguli. Ja aug iedzīvotāju ienākumi, viņi arī vairāk tērē. LDDK finanšu un nodokļu eksperts Jānis Hermanis stāsta, ka pēdējos 8 gados iedzīvotāju pirktspēja pamazām, bet palielinās.

Kādi ir lielākie riski mazumtirdzniecībā? Agnese Buceniece min e-komercijas attīstību. Eksperti vērtē, ka mazumtirdzniecībā nākotnē būs divi galvenie izaicinājumi – darbaspēka trūkuma spiediens uz izmaksām un konkurences pieaugums cīņā par klientiem.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.