"Rail Baltica" būs jauna, elektrificēta ātrgaitas dzelzceļa līnija no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai un tā Baltijas valstis savienos ar citām Eiropas valstīm. Dzelzceļa līnijas garums būs 870 km, no tiem 265 km būs Latvijā un dzelzceļu izmantos gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem. Līgumu par Rail Baltica dzelzceļa savienojumu izveidi Baltijas valstu pārstāvji parakstīja jau 2017. gadā, bet joprojām publiskajā telpā ik pa brīdim parādās visai pretrunīgas ziņas par projekta norisi, mainījusies kopuzņēmuma vadība un valdes sastāvs.

"Rail Baltica" projektu īsteno vienlaicīgi Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, tāpēc tas, protams, ir sarežģīts un ilgs process. Kopuzņēmuma "RB Rail:  sadarbības ar stratēģiskajiem partneriem un komunikācijas vadītājs Ģirts Bramans stāsta, ka oktobra beigās noslēgtais līgums par 19,7 miljoniem eiro ir jau septītais pēc kārtas un kopumā no ES fondiem saņemti vairāk nekā 950 miljoni. No tiem 85% nodrošina Eiropas Saviebība, savukārt, 15% tiek finansēti no Baltijas valstu budžetiem.

Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi jau uzsākusi pilnsabiedrība BERERIX, kurā apvienojušies Latvijas „RERE Būve”, kā arī Beļģijas un Itālijas būvnieki. BERERIX iesaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde skaidro - tā kā projekts ir sarežģīts, tas sadalīts 8 būvprojektos. Puse no tiem šobrīd ir saskaņoti un divos projektos uzsākti būvdarbi.

Andis Linde stāsta, ka darbu uzsākšanu dzelzceļa stacijā aizkavējusi Covid pandēmija, līdz ar to projektēšanas darbi iekavējušies par 3 līdz 4 mēnešiem. Pilnsabiedrība BERERIX būvēs arī jaunu dzelzceļa tiltu pār Daugavu.

Rīdziniekiem jārēķinās, ka darbi dzelzceļa stacijā ietekmēs arī satiksmes kustību. Rīgas Domes Satiksmes departamenta pārstāve Lelde Rudzika skaidro, ka ielās blakus dzelzceļa stacijai satiksme netiks slēgta, bet ierobežota.

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" kopējās izmaksas Baltijas valstīs varētu sasniegt 5,8 miljardus eiro. Ja agrāk tika plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā, tad tagad kā iespējamais darbu pabeigšanas laiks tiek minēts arī 2030. gads