Latvijā sociālos tīklus lieto vairāk nekā miljons iedzīvotāju. Lai gan uzņēmēji sociālos tīklus varētu izmantot, gan stāstot par saviem produktiem un pakalpojumiem, gan kontaktējoties ar klientiem, nesen veikta mazo un vidējo uzņēmumu aptauja liecina, ka 58% to nedara. Kā uzņēmējdarbībai var palīdzēt sociālo tīklu lietošana?

Pētījumus par iedzīvotāju un uzņēmumu paradumiem, lietojot internetu, veic mobilo sakaru operators TELE 2. Uzņēmuma pārstāvis Oskars Fīrmanis stāsta, ka sociālos tīklus savu produktu pārdošanai izmanto tikai 38% mazo un vidējo uzņēmumu, bet 54% uzņēmumu mājas lapu ir pielāgotas mobilajām ierīcēm.

Dana Purviņa ir pašnodarbinātā un dzīvo Valkas novada Kārķu pagastā. Četru bērnu audzināšanu viņa apvieno ar rotu gatavošanu, un jau pirms pieciem gadiem izveidoja zīmolu „Dabas rotas”. Viņa izveidojusi mājas lapu un aktīvi darbojas arī Instagram un "Facebook".

Latvijas Universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes docente Andžela Veselova vērtē, ka šobrīd uzņēmējiem jāmeklē jauni veidi, kā atrast klientus un to veicināja arī Covid pandēmija, jo palielinājusies preču piegāde uz mājām. Viņa uzsver, ka sociālie tīkli ir lieliska vieta, kur komunicēt ar klientiem.

Uzņēmēji bieži saka - kaut ko saražot nav problēmu, grūtāk ir saražoto pārdot. Šo problēmu risināt palīdz sociālie tīkli un citi digitālie risinājumi.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.