Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Izglītības eksperte Mārīte Seile Ģimenes studijai pauž viedokli, ka arī talantīgiem bērniem ir īpašas vajadzības, tāpēc Rīgas Valsts 1. ģimnāzijai, kā salai, kur viņi var realizēt savu potenciālu, ir jābūt. Savukārt sabiedrībā plašas diskusijas radījusi ideja, ka turpmāk ģimnāzijām vairs nebūtu jāorganizē atsevišķi iestājpārbaudījumi topošajiem skolēniem. Cik tas ir pamatoti un vai nepazaudējam savus talantīgākos skolēnus, spriežam par iestājpārbaudījumiem, kurus rīko valsts ģimnāzijas, un mācību procesu tajās. Raidījuma viesi: Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas direktora vietnieks izglītības jomā Jānis Zeimanis, Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas direktore Gundega Muceniece, Valsts izglītības satura centra vadītāja Liene Varoņenko, Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors Oskars Kaulēns un uzņemējs, četru bērnu tētis Andris Bērziņš.

Liene Varoņenko skaidro, ka šis mācību gads iezīmējas ar pārejas procesu izglītības sistēmā. Tas saistīts ar pilnveidotā satura ieviešanas procesu un kā noslēgums ir jaunu valsts pārbaudes darbu piedāvājums 9. klasē un 12. klasē.

Eksāmenā būtiskā atšķirība - pirmo reizi rakstīs eksāmenu, kas veidots atbilstoši pilnveidotajam saturam. Eksāmens ir citādi strukturēts, centralizētā norise ir formas jautājums. 

Pirmo reizi 9. klases eksāmenus arī labos standartizēti, novērtēs pēc anonimitātes principa. Cer iegūt plašus datus, kāds sniegums, kā veicies ar satura apguvi, kāds ir katra skolēna sniegums.

Rīgas valsts ģimnāziju pārstāvji skaidro, kāpēc būtiski saglabāt tomēr divus dažādus pārbaudījumus, gan centralizētos, beidzot 9. klasi, gan iestājeksāmenus valsts ģimnāzijās. 

Oskars Kaulēns norāda, ka viņa vadītajā skolā Cēsīs atsevišķi iestājpārbaudījumi bijuši tikai atsevišķos gadījumos, arī iepriekš ņemti vērā 9. klases beigšanas eksāmenu rezultāti. Bet viņš atzīst, ka nav iemesla ģimnāzijām neorganizēt nepieciešamības gadījumā iestājeksāmenu.

 

Andris Bērziņš piekrīt, ka ģimnāzijās vajadzētu būt iestājpārbaudījumus, lai rūpīgāk varētu pārbaudīt zināšanas. Viņš uzskata, ka eksāmeni ir loģisks rīks, lai varētu novērtēt talantīgāko skolēnu zināšānas.