Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Internetbankas autentifikācijas rīkam „Smart-ID” šobrīd Latvijā ir vairāk nekā 900000 lietotāju, un daļai no lietotājiem, kas rīku sāka izmantot jau 2017.gadā, tuvākajā laikā ir jāveic savu personas datu atjaunošana. Kāpēc tas nepieciešams un vai ir pamats satraukumam, raidījumā Kā labāk dzīvot skaidro Finanšu nozares asociācijas pārstāve, „Swedbank” Smart-ID projektu vadītāja Kristīne Gulbe un „SK Solutions” vadītāja Latvijā Sanita Meijere.

Speciālistu ieteikumi un skaidrojumi:

  • Pasi un IDkarti cilvēki ik pa laikam atjauno, arī elektroniskā identitāte ir jāiegūst ik pa laikam no jauna.
  • Cikls jauna „Smart-ID”  iegūšanai ir trīs gadi.
  • 2020.gada februārī vien pāris simtiem „Smart-ID” lietotājiem būs jāatjauno savs konts. To var izdarīt attālināti, nenākot uz banku.
  • Katrs lietotājs, kuram tuvosies beigām „Smart-ID” konta lietošanas termiņš, saņems paziņojumu e-pastā no „SK Solutions”, kas ir „Smart-ID” lietotnes izstrādātājs, divus mēnešus pirms termiņa.
  • Arī lietotnē parādīsies pirmais brīdinājums jau trīs mēnešus pirms termiņa beigām.
  • Papildus e-pasts vai īsziņa būs trīs dienas pirms termiņa beigām.
  • Arī "Swedbank” ir izstrādājusi brīdinājumu klientiem, kas ziņos par „Smart-ID” termiņa beigām, kad cilvēks pieslēgsies internetbankai, izmantojot „Smart-ID”.
  • Potenciāli pastāv iespējas, ka cilvēki var saņemt e-pasta paziņojumus no krāpniekiem. Tāpēc jāņem vērā, ka kontu atjaunot var tikai viedierīcē.
  • „SK Solutions”  sūtītais e-pasts būs bez linkiem un saitēm!
  • „Swedbank” atgādina, ka banka nekādus datus klientam attālināti neprasa izpaust. Banka attālināti neko neprasa par klienta autentifikācijas līdzekļiem – parolēm un PIN kodiem.
  • Iesaka klientiem, ja šķiet, ka ir kāds noskatījis PIN kodus, veidot jaunu „Smart-ID” kontu.