Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Latvijā daļai uzņēmēju franšīzes jēdziens vēl ir pavisam svešs un ir tikai aptuvena nojausma, ko tas sevī ietver. Raidījumā Kā labāk dzīvot skaidrojam, kas ir franšīze, kāds ir franšīzes mērķis, kādi ir pienākumi un atbildība franšīzes ņēmējam, bet kādi devējam. Interesējamies arī par priekšnoteikumiem, kas nosaka biznesa darbību kā franšīzi. Raidījuma viesi: ASV kompānijas „Francorp” Baltijas reģionālā ofisa vadītājs Artūrs Beiers, „Narvesen” franšīzes ņēmēja Līva Kalniņa, uzņēmējs, „Double Coffee” ģenerāldirektors Rūdolfs Melnis, franšīzes devējs.

Nav vienotas definīcijas, kas ir franšīze, bet viens no skaidrojumiem, ka šī ir uzņēmējdarbības forma, kas darbojas, ja ir trīs elementi – sistēma, ko nodod, preču zīme, ko nodod, ja tā puse, kas saņem sistēmu un preču zīmi, ir gatava maksāt par to.

Ieguvums darbojoties franšīzē - 95 % uzņēmumu piecu gadu laikā izdzīvo, savukārt, veidojot savu uzņēmumu, tikai pieci procenti ir tie stiprākie, kas turpina darbu. Taču darbojoties franšīzes uzņēmumā ir nemājam ir jārēķinās arī ar vairākiem devēja uzliktiem ierobežojumiem. Piemēram, franšīzes ņēmējs savu biznesu nevar pārdot ikvienam, bet tikai tam, kuru apstiprina franšīzes devējs.

Vērtējot franšīzes uzņēmumu izplatību Baltijas valstīs, visaktīvāk šādos uzņēmumos iesaistās Lietuva, vismazāk šādu iespēju izmanto Igaunijas uzņēmēji. Viņi vairāk izvēlas attīstīt jaunuzņēmumus.  Latvijas rādītāji ir starp abām šīm valstīm.