Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Zivs meklē, kur dziļāk, cilvēks, kur labāk. Liekas, ka šobrīd iepirkties internetā ir labāk, nekā doties uz kādu veikalu klātiene. Tomēr tā nav vienmēr. Kāpēc tā un ko der ievērot gan pircējiem, gan pārdevējiem virtuālajā vidē pircējiem, raidījumā Kā labāk dzīvot atgādina Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Otrās patērētāju kolektīvo interešu aizsardzības daļas vadītāja vietnieks Dainis Platacs un CERT.LV kiberdrošības eksperts Andrejs Konstantinovs.

PTAC arī īsteno kampaņu, atgādinot, ka tirgotājiem ir jāzina un jāievēro normatīvie akti, kā arī patērētāju tiesības. Savukārt patērētājiem ir svarīgi zināt savas tiesības un spēt noteikt, kurš interneta veikals ir drošs un uzticams.

Kampaņa domāta, lai tirgus vide uzlabotos, arī lai uzlabotos uzticamība elektroniskās komercijas iepirkumiem un sabiedrība kopumā iegūtu.

"Ja kāds kaut ko grib pirkt un izdarīt to droši, ir jābūt uzmanīgam, jāmēģina pārbaudīt patērētāju atsauksmes, pārbaudīt piedāvātos saziņas līdzekļus," norāda Dainsi Platacs.

"Ja doma ir kaut ko iegādāties, kas maksā vairāk nekā 50 eiro, pat 20 eiro, būtu jāpainteresējas, kas tā par tīmekļa vietni, kas to uztur, kas ir tirgotājs, vai viss ir skaidrs," skaidro Dainis Platacs.

"Ja jūs skaidri neredzat, kas ir tirgotājs, nemēģiniet neko pirkt, ejiet prom no tās vietnes.

Informācija par tirgotāju interneta veikala tīmekļa vietnē ir jāsniedz uzskatāmi, tieši un pastāvīgi pieejamā veidā. Informācijai jābūt visu laiku acu priekšā un patērētāji šo informāciju var pārbaudīt."