Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Pasaulē tiek izgudrotas arvien jaunas metodes, kā patērētājam dažādos veidos pasniegt reklāmu tā, lai tā tiktu ieraudzīta, izlasīta vai to sadzirdētu. Latvijā masu saziņas līdzekļos recepšu medikamentu reklāma ir aizliegta, tomēr nereti gadās, ka intervijās ar medicīnas nozares pārstāvjiem kāda medikamenta precīzs nosaukums parādās. Slēpta reklāma? Kāpēc no tās jāuzmanās un kā to atpazīt, raidījumā Kā labāk dzīvot skaidro Latvijas Universitātes asociētā profesore Signe Mežinska un žurnāliste Inga Paparde.

"Recepšu medikamentu reklāma ir aizliegta daudzās valstīs, arī bezrecepšu medikamentu reklāmai ir daudz ierobežojumu, viens no tiem – reklāmā nedrīkst būt iekļauts ārsts vai farmaceits," skaidro Signe Mežinska.

Lai popularizētu savus produktus industrijai ir vēlme radīt slēptas reklāmas, tā var būt slepena vienošanās starp mediju un ražotāju, ka parādās rakstā kāds zāļu nosaukums, arī vienošanas ar runātāju, ka viņš minēs kādu nosaukumu, teiks, ka tas ir labākais.

"Situāciju Latvijas medijos ar slēptas reklāmas iekļaušanu žurnālistu rakstos uzlabojas," atzīst Inga Paparde. Tas ir arī katra izdevuma, it sevišķi to, kas raksta par veselības tēmām, prestiža jautājums. Labāk ir saglabāt uzticību lasītājiem, ne pakļauties reklāmas devēju spiedienam.

Signe Mežinska atzīst, ka svarīga ir ne tikai zāļu nosaukumu pieminēšana vai nepieminēšana, bet arī tas, vai informācija rakstā ir sabalansēta, vai tiek pateiktas gan labās īpašības, gan mitētas iespējamās zāļu blakusparādības, vai žurnālists ir aptaujājis vairākus ārstus par konkrētu medikamentu.