Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Ja pirms divdesmit gadiem mēs kādam teiktu, ka par pirkumu samaksāsim ar pulksteņa palīdzību, uz mums skatītos kā uz prātā jukušu. Tagad vairs mūs nepārsteigs fakts, ka veikalā pie kases cilvēki nevelk no maka ārā skaidru naudu vai naudas karti, bet izlīdzas ar viedajiem telefoniem un pulksteņiem. Un tā ir tikai viena no iespējām, ko varam izmantot no plašā lietotņu klāsta, ko izstrādātāji piedāvā lietotājiem, lai dzīve kļūtu ērtāka un vienkāršāka. Par mobilajām lietotnēm, kas palīdz, organizē, izklaidē, strādā un pilda vēl daudz dažādas funkcijas mūsu viedajos telefonos, saruna raidījumā Kā labāk dzīvot.
Tehnoloģiju un IT eksperts Reinis Zitmanis vērtē, ka nav tā, ka tikai spēlēm uz izklaidei izmantojam telefonu.
“Jo vairāk telefonu izmantojam kā sava veida portālu jeb atslēgas caurumu uz pasauli noderīgi, lai pilnveidotu sevi, savas sportiskās, garīgās un finanšu iespējās, jo labāk. Bet tā ir ideālā pasaule," atzīst Reinis Zitmanis.
Viņa novērojumi sabiedriskajā transportā liecina, ka brauciena laikā tomēr cilvēki vairāk izklaidējas.
CERT.LV kiberdrošības eksperts Gints Mālkalnietis atgādina, ka jādomā par drošības jautājumiem, lejuplādējot dažādas lietotnes. Pirmām kārtām viņš mudina domāt cilvēkus, kāpēc vienu vai otru lietotni izvēlas uzstādīt un vai tiešām tai jāļauj piekļūt visiem datiem tālruni. Gints Mālkalnietis arī atzīst, ka ar katru nākamo operētājsistēmas versiju drošības riskus mazinās, cenšoties aizvērt iespējas ļaunprātīgi izmantot telefona funkcionalitāti.
"Arvien vieglāk ievainojamais elements ir iekārtas operators (lietotājs), kurš nedomā līdzi," bilst Gints Mālkalnietis.
"Mums ir jābūt atbildīgiem. Tāpat kā mums ir jābūt atbildīgiem, kad paņemam suni, ir jābūt atbildīgiem pret sevi, savu naudu, savu dzīvi un saviem tuviniekiem, kad paņemama viedtālruni, kas ir logs uz pasauli," atzīst Reinis Zitmanis.
Kādām lietotnēm vajadzētu būt tālrunī?
"Tam, kas palīdz sazināties vai sastrādāties ar cilvēkiem, kas tev ir svarīgi vai kuriem tu esi svarīgs," atbild Reinis Zitmanis.
Viņš arī mudina neizvēlēties vislētākās iekārtas, kuru ražotājs pazudīs līdz ar sniega nokušanu.
Bet, domājot par tālruņa izmantošanu noderīgi, ar iespējām klausīties Latvijas Radio raidījumus podkāstu formā iepazīstina LR podkāstu redaktors Andrejs Siliņš.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (2)
kada skola pēdējo klašu skolēniem uzlika fona programmu kas vāca statistiku un beigas izradijas ka dazi lietotaji ir kluvusi par mantas vergu, jo piemeram visi talruni lietoja vismaz 3.5 stundas, bet kada to raustīja ik pec 10 min.
var jau saukt cilvekus oar stulbumiem ka nepērk preces ko var otreiz pārstrādāt vai viedtalrunus kam iznāk atjauninajumi, jo optimistiski tikai 80% ražotājs nedod atgādinājums ko atzist pat google un netiek ar to galā un ir stulbi vainot atkal tikai patērētājus.
zel ka latvijas vieteja tirgu aplikaciju razotaj nenem vera kuru OS cik lietotaji izmanto un rezultata carguru var izmantot android5 bet fiqsy vairs nestrādās bet apgalvo ka strada un par citybee kas darbojas labi ja android 7 ta vinu potencialo klientu loks no pusmiljona saruk lidz daziem simt.
aptaujājot pazīstamos kas lidz smID ieviešanai bija swed klienti var teikt ka swed ir zaudejis ar smID uc. eksperimentiem vismaz 10% klientu ko netieši apliecina fakts ka pirms pusgada swed bija tikai kodu kalkulators, eID un smID bet tagad mērkaķa atruma ir ieviesti biometric, mobileID.
vai ari LMT piemers kuri ievies smID un ta vieta lai netērētu 400000 LMT kartes lietotāju laiku ar kaut kadu mulkigu uzaicinajumu autorizeties ar smID bazas ar to virsu. Ja ir tik stulba aplukaciju izmantosana tad driz lmt 80768076 jega bus klausities papagailu tarksi par visadam iespejam autorizeties ar aplikacijam.
nevajag sabiedribai uzspiest jēlas un zaļas aplikacijas un tad jau būs arī klientu vairak.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X