Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
23 tūkstoš bērnu šogad vien pieteikti uz vizīti Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā, taču nav ieradušies. Milzīgs skaitlis ir to pacientu, kas piesakās pie ārsta, taču vajadzīgajā brīdī neierodas. Kāpēc gan tā un ko darīt, lai situāciju mainītu? Pievērsīšamies šim tematam šodien Krustpunktā. Tomēr tas ir viens no iemesliem, kādēļ daudzviet pie ārstiem ir garas rindas: laiks ir aizņemts, taču ārsts sēž dīkā. Studijā: Austrumu slimnīcas zvanu centra vadītāja Larisa Kirsone un Nacionālā veselības dienesta Ambulatoro pakalpojumu nodaļas vadītāja Līga Gaigala. Telefonintervijas raidījuma laikā - ar Bērnu Klīniskās universitātes slimnīcu un "Veselības centrs 4".
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (6)
Tas pats ar vizītes atteikumu: esmu rakstījis, bet, kad piezvanu un pārjautāju, vai ziņa saņemta, dažreiz izrādās, ka neviens nav apskatījies. Pa telefonu runājot, vismaz skaidrs, ka kāds būs sadzirdējis to atteikumu.
Gaigala no NVD - diezgan tipiska bālā administratore valsts pārvaldē - atskaišu, papīru un ciparu sausiņš, bez idejām, neaktīva, kā dzen, tā lien, vēro procesus un fiksē rezultātu, nevis veido pakalpojumus, maina neefektīvo, uzlabo savu darbību, DOMĀ, ko un kā mēs varētu izdarīt labāk, - nedara tieši to, ko es kā nodokļu maksātājs sagaidu no valsts, - funkciju izpildi man ērtā veidā, nevis ierēdņu ķeksītim un labsajūtai. Viņi ir apņēmušies kalpot tautai, nevis tauta izteikusi vēlmi viņiem maksāt algas par bezdarbību! Rezultātā, viss, ko dara valsts pārvalde (e-klase, e-veselība, medikamentu cenas), ir nožēlojama katastrofa, nevis labi organizēts un izdevīgs pakalpojums. Ir sajūta, ka valsts pārvaldē nolasās visnespējīgākie, kūtrākie, tie, kurus privātais sektors ir atvēmis.
Neatnāk uz valsts apmaksātu izmeklējumu, tajā gadā var turpmāk saņemt tikai maksas pakalpojumus.
Neklausa pacients ģimenes ārsta norādījumiem, tad ģimenes ārsts drīkst viņu svītrot no pacientu saraksta.
Jo pacientu veselība ir viņu, nevis ārstu atbildība. Ārsts var tikai palīdzēt saglabāt, uzturēt veselības stāvokli.
Gaigalas kundze vadās no padomju ārsta principiem - glābt par katru cenu, bet patiesībā jau sen laiks atgriezties pie Hipokrāta zvēresta.
Izlasiet to uzmanīgi - liela daļa mūsdienu sabiedrības ne naudas, bet zvērestā noteikto principu dēļ paliktu bez medicīniskaa apkalpošanas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X