Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Krustpunktā runājam par svarīgo lauksaimniecībā un mežsaimniecībā, jo mūsu studijā - zemkopības ministrs Jānis Dūklavs un Lauku atbalsta dienesta direktore Anna Vītola Helviga. Izvaicājam studijas viesus gan par plūdu radīto zaudējumu kompensācijām zemniekiem, gan slapjā laika radītajām problēmām mežsaimniecībā, gan arī pesticīdu lietošanu laukos un visu citu, kas šobrīd aktuāls nozarē. Studijā arī laikraksta „Dienas bizness” žurnāliste Sandra Dieziņa un portāla laukos.lv redaktore Ingrīda Mičāne. Jautājumus uzdod arī klausītāji. .
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (3)
1) ADR noteikumi attiecas nevis uz "tīrkultūrām" - kā Jūs stāstījāt, bet uz inficētiem, beigtiem dzīvniekiem. Skatīt Eiropas atbildi: https://www.unece.org/trans/main/dgdb/wp15/wp 15rep.html (dokuments "ECE/TRANS/WP.15/239 (Secretariat) Report of the Working Party on its 103rd session (6-10 November 2017)", 6.lpp, 4.punkts)
2) kas veido plānotos izdevumus (vairāk kā miljons euro), ja ADR (bīstamo kravu autopārvadājumu) prasības PVD nāktos ieviest? Zinu, ka šie izdevumi nepārsniegtu 500 euro (maksimālie izdevumi viena darbinieka profesiolālās kvalifikācijas sertifikāta iegūšanai) - un PVD pietiktu ar vienu darbinieku, kas būtu ADR drošības konsultants. Bet transporta izdevumi varētu sadārdzināties ne vairāk kā par 10%. Esmu ADR konsultants, pārzinu "drēbi"...
2) Kā plānotie grozījumi Bīstamo kravu autopārvadājumu likumā (grozījumi, kas paredz, ka PVD nav jāievēro ADR prasības, kas attiecas uz infekciozām vielām - inficētiem ĀCM dzīvniekiem) saskan ar Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu "par bīstamo kravu iekšzemes pārvadājumiem" - kura Latvijai (kā ES dalībvalstij) jāievēro "burts burtā", kur teikts, ka šādiem pārvadājumiem mūsu teritorijā jāievēro ADR prasības, kur teikts, ka grozījumus drīkst veikt, JA tie nerada draudus drošībai. Līdzšinējā PVD prakse (kur redzams, ka likvidēto inficēto cūku novietņu apkārtnē šō dzīvnieku asinis plūst līdz meliorācijas grāvjiem, kur redzami transportlīdzekļi, kuri nav spējīgi novērst kravas satura noplūdi - tie ir tie faktori, kas tieši izplata, nevis ierobežo ĀCM izplatību.
3) kāpēc visi citi (degvielas, gāzu, pesticīdu, minerālmēslu u.c. bīstamu kravu) pārvadātāji un nosūtītāji spēj realizēt un ievērot ADR prasības (neiztērējot miljonus), bet valsts iestādē šāda atbildība par savu darbību nav. Piemēram, bruņotie spēki drīkst vadāt sprāgstvielas bez ADR, tomēr pat viņi apzinās riskus, ko ietver bīstamās kravas un viņi mācās ADR, instruē savus darbiniekus un dara visu droši.
4) ADR prasības arī iekšzemes pārvadājumos Latvijai jāievēro kopš 1995.gada (kad ir Latvija oficiāli tam ir pievienojusies - likumi.lv
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X