Latvijas Leļļu teātrī pirmizrādi piedzīvojis iestudējums „Nāve ēnā”. Izrādi pēc Rūdolfa Blaumaņa noveles „Nāves ēnā” motīviem topošais režisors Rūdolfs Apse veidojis kopā ar saviem kursa biedriem Elīnu Bojarkinu, Rihardu Zelezņevu un Matīsu Milleru.

Pašlaik Rūdolfs Apse turpina studijas teātra režijas specialitātē Latvijas Kultūras akadēmijas maģistrantūrā, daļu no studiju laika pavadot Polijā. Tūlīt pēc pirmizrādes Rūdolfs Apse devās uz Varšavu, kur ritēs nākamais studiju posms.

Izrāde „Nāve ēnā” veidota kā dažādu virzienu kolāža: ar objektu teātra, simbolisma un vizuālā teātra elementiem, tomēr šajā daudzveidībā nezaudējot Rūdolfa Blaumaņa noveles pamatu. Vairākās intervijās pirms pirmizrādes Rūdolfs Apse uzsver, ka Blaumaņa noveli transformējuši, lai stāstītu savu stāstu, mainot arī izrādes nosaukumu, kas, viņuprāt, ir pasīva pozīcija, savukārt „nāve ēnā” raisa pretošanos.

Pēc otrās „Nāve ēnā” izrādes, kad režisors pieņēmis apsveikumus un uzklausījis skatītāju jautājumus, viņu gaida arī ģimene un fonā skan mazā dēlēna balss, Kultūras Rondo aprunājās ar režisoru Rūdolfu Apsi, kurš atzīst, ka beidzot var uz iestudējumu paraudzīties kā cilvēks.

Ar Blaumaņa noveli „Nāves ēnā” Rūdolfam Apsem esot līdzīgi kā ar Franca Kafkas stāstiem, jau no pirmās lasīšanas reizes tas atstāj dziļu nospiedumu, tas paliek un kaut kad uzplaiksnī spējāk. Taču izrādē nav tikai Blaumaņa noveles teksts.

Rūdolfs šajā iestudējumā ir arī dramatizētājs, mākslinieks un kopā ar aktieriem, arī mūzikas autors.

Pēc pirmizrādes Rīgā, Rūdolfs Apse atkal dodas uz Poliju, šoreiz uz Varšavu, kur ritēs nākamais studiju posms. Varšavas akadēmija piedāvā apgūt dažādus priekšmetus no dažādiem kursiem: tādus pamatu pamatus: mūzika teātrī, gaisma teātrī un teātra telpa. Savukārt nākamajā semestrī atgriezīsies Rīgā, lai veidotu savu diplomdarba izrādi. Savu radošo dzīvi, Rūdolfs neplāno saistīt ar Poliju, tomēr ik pa laikam vēlas tur atgriezties.

Leļļu teātris iestudējumu „Nāve ēnā” iesaka skatīties no 16 gadu vecuma, tuvākās izrādes 4. un 5. novembrī.