Gan datorspēles, gan galda spēles rada un attīsta dažādus kultūras paradumus, nodrošinot to spēlētājiem šobrīd tik nepieciešamo līdzdalības sajūtu. Kad iesaistāmies jebkāda veida spēlē, pieņemam citu, pilnīgi svešu, perspektīvu. Kaņepes Kultūras centrs sadarbībā ar Dānijas Kultūras institūta nodaļām Latvijā, Lietuvā un Igaunijā šonedēļ organizē tiešsaistes festivālu „Spēļu Fest”, kura laikā apmainīties ar viedokļiem, pieredzi un idejām, kā arī iepazīt spēļu pasaulē esošās, pazudušās un pārkāptās robežas.

Kaņepes kultūras centra projektu kuratore un festivāla “Spēļu fest” organizatore Beatrise Amtinga, sarunājoties par spēļu kultūras principiem, nenodala galda spēles no datorspēlēm tik krasi, kā mūsu sarunas sākumā to piedāvāju darīt. Viņa uzskaita vairākus principus, kuri abām spēļu kategorijām ir līdzvērtīgi: spēļu spēlēšana attīsta sociālās prasmes, konkretizē komunikāciju, noteiktās situācijās liek pieņemt lēmumus un rēķināties ar to sekām, tādējādi, uzņemoties atbildību. Festivālā “Spēļu fest” tiešsaistes lekcijās, meistardarbnīcās un sarunās speciālisti un entuziasti no Baltijas valstīm, Vācijas un Dānijas analizēs spēļu spēlēšanas atstāto ietekmi un potenciālo lietderīgumu, piemēram, pilsētplānošanā. Beatrisei jautāju viņas viedokli par to, kāds tad ir vidējais datorspēļu spēlētājs – vai stereotips par trīsdesmitgadīgu briļļaini ar alusvēderiņu, netīriem matiem un sarkanām acīm ir atstājams pagātnē?

Dānijas Jauniešu digitālās aprūpes centra speciālists un lektors Kristians Mogensens analizē spēļu ietekmi, dzimtes jautājumus un radikālisma un ekstrēmisma izpausmes tīmeklī. Viņš pats savu pētniecības darbu raksturo kā iegrimšanu interneta dzīlēs un turienes situācijas komentēšana no socioloģiskā viedokļa – šis darbs ir galvenokārt virzīts gan uz citu pētniecības nozaru speciālistiem, gan uz vecākiem.

Kristians “Spēļu festivāla” ietvaros šovakar, 18.februārī, Kaņepes kultūras centra “Facebook” lapā pulksten 18 sniegs prezentāciju, kurā stāstīs par izaicinājumiem, ar kuriem jāsaskaras datorspēļu izstrādātājiem dzimtes teorijas kontekstā. Proti, kā digitālās vides iekārtojums rezonē ar sieviešu, un kā – ar vīriešu dzimuma spēļu spēlētājiem.

Savukārt 19.februārī pulksten 18 zoom platformā būs skatāma norise Lightning Talk // Zibensarunas - īsformāta diskusija, kurā dažādu spēļu jomas dalībnieki no Vācijas un Dānijas dalīsies savā pieredzē ar auditoriju. Izvērstā festivāla programma lasāma vietnē kanepes.lv.