Aizvadītā sezonā Latvijas Nacionālajā operā un baletā sākās ar operas  „Klīstošais holandietis” iestudējumu, tad sekoja balets „Trīs muskatieri”, opera „Burvestība. Pajaci”, jauno horeogrāfu piedāvājums „Hamlets” un „Nestāsti man pasakas” un noslēgumā operas „Karmelīšu dialogi” iestudējums. Ar ko zīmīga bijusi Nacionālās operas un baleta sezona, kā vērtēt gaidāmās izmaiņas Operas vadībā, Kultūras Rondo studijā pārrunājam ar kritiķēm Edīti Tišheizeri un Laumu Mellēnu-Bartkeviču.

"Attiecībā uz šo sezonu var teikt, ka fināls ir vērienīgs, stilā perfekts un muzikāli brīnišķīgs [Karmelīšu dialogi], bet pats galvenais tam ir fantastisks cilvēkmīlestības pilns vēstījums. Līdz ar to mans skatījums uz sezonu ir daudz gaišāks nekā būtu iepriekš,” norāda Edīte Tišheizere.

 „Operas simtā sezona sekoja tieši Latvijas simtgades sezonai, kas bija pārsātināta ar dažāda mēroga pasākumiem un ļoti intensīvs tas kalendārs bija. Salīdzinājumā Operas simtā sezona nešķita tik bagāta ar dažādiem spilgtiem notikumiem. Tomēr sākums un beigas, sākot ar „Klīstošo holandieti”, to atzīmējot, kā vēsturisku notikumu, jo tieši ar šo izrādi arī tika atklāta Latvijas Nacionālā opera. Tas simbolisks gredzens, kas noslēdzās. Un ir šie atsevišķie mirkļi šajā sezonā. Droši vien arī man ir sākums ar „Klīstošo holandieti” un fināls, kurš ir ļoti spēcīgs. Noslēdzošais akords ir nesenākais, tādēļ arī atmiņā paliek visspilgtāk," vērtē Lauma Mellena-Bartkeviča.